Do krasnostawskiej komendy w środę (16 kwietnia) zgłosiła się kobieta, która stracił pieniądze w wyniku oszustwa. Tak ją omotali!- 44-latka wystawiła ogłoszenie o sprzedaży drzwi i otrzymała wiadomość od zainteresowanej zakupem użytkowniczki portalu. Kobiety wymieniły kilka wiadomości na drzwi oraz przesyłki, po czym 44-latka została poinformowana, iż kupująca dokonała zakupu i na swoją skrzynkę poczty elektronicznej dostanie wiadomość od portalu o przelaniu środków finansowych. Aby uwiarygodnić prawdziwość swoich słów, rzekoma kupująca wysłała fałszywe potwierdzenie z konta na kwotę 1500 zł – mówi młodsza aspirant Anna Chuszcza, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.Dalej był schemat podobny jak przy innych oszustwach. 44-latka otrzymała maila z linkiem, po kliknięciu w który miała otrzymać płatność. Kobieta wybrałam swój bank, po czym podała numer klienta, hasło do logowania w banku oraz numer telefonu. Dostali jej dane jak na tacy- Po chwili na podany numer telefonu zadzwonił mężczyzna, który poinformował, iż osoba kupująca dwukrotnie wpłaciła pieniądze i należy cofnąć jeden z przelewów. Kobieta sprawdziła na fałszywej stronie banku, gdzie się zalogowała, iż faktycznie widnieją tam dwie wpłaty na podaną kwotę – dodaje policjantka.Rozmówca poprosił kobietę o podanie kodów BLIK w celu cofnięcia wpłaty. 44-latka wykonała instrukcje. Okazało się, ze z jej konta bankowego oszuści wypłacili ponad 12 000 złotychPolicja apeluje o rozwagę - Sprzedając w Internecie również możesz stać się ofiarą oszustów. Nie klikaj w przesłane w wiadomości linki do płatności. Logując się na tych fałszywych stronach, udostępniasz swoje dane i tracisz dostęp do konta – ostrzega Chuszcza. - o ile niefortunnie staniesz się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie z swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku.Czytaj też: