Giżyccy policjanci ostrzegają przed kolejnym przypadkiem oszustwa metodą „na pracownika banku”. Niestety, tym razem ofiarą padła mieszkanka Giżycka, która straciła 3 tysiące złotych.
Do kobiety zadzwoniła osoba podająca się za konsultanta bankowego. Poinformowała, iż środki na jej koncie są zagrożone i aby je zabezpieczyć, należy potwierdzić transakcję kodem BLIK. Niczego nieświadoma mieszkanka uwierzyła oszustce i podała wygenerowany kod, który umożliwił wypłatę pieniędzy z bankomatu.
Policja apeluje o ostrożność:
- Pracownicy banków nigdy nie proszą o kody BLIK ani dane do logowania!
- W przypadku podejrzanego telefonu należy natychmiast przerwać rozmowę i skontaktować się z bankiem, wybierając numer z oficjalnej strony internetowej.
- Nie przekazujmy osobom trzecim żadnych kodów, haseł czy danych – choćby jeżeli podają się za przedstawicieli zaufanych instytucji.
Funkcjonariusze przypominają, iż oszuści stale zmieniają swoje metody, jednak ich cel pozostaje ten sam – wyłudzenie pieniędzy. Dlatego warto zachować czujność i nie działać pod wpływem emocji czy presji czasu.
(KPP Giżycko)