W podobnych okolicznościach swoje pieniądze stracił wczoraj 43-letni mężczyzna. Do niego również zadzwonił oszust podający się za pracownika banku twierdząc, iż jego pieniądze są zagrożone. Przestępca polecił, aby rozmówca udostępnił kody blik, by uniknąć utraty środków finansowych zgromadzonych na koncie. W ten sposób wrocławianin stracił 6700 zł.
Schemat działania sprawców jest zawsze podobny. Najpierw dzwoni rzekomo policjant, prokurator, pracownik banku informując, iż nasze konto zostało np. przejęte przez oszustów i żeby nie stracić pieniędzy, należy je jak najszybciej wypłacić i przekazać odpowiednim służbom, które zwrócą je po zakończonej akcji lub tak jak w opisanych przypadkach – zagrożone są środki finansowe zgromadzone na koncie bankowym.
Telefonować może też fałszywy(a) wnuczek, wnuczka, ktoś z rodziny, kto uczestniczył w wypadku drogowym. Następnie, żeby uniknąć kary więzienia należy „zorganizować” pieniądze na uniknięcie konsekwencji prawnych takiego zdarzenia.
Sposobów, metod i form działania przestępców jest bardzo wiele. Wykorzystują oni zaufanie osób w różnym wieku i wprowadzają je w błąd. Cel mają tylko jeden – wyłudzić jak najwięcej pieniędzy, często oszczędności całego życia.
Nie pozwólmy, żeby obcy ludzie nas okradali! O każdym tego typu przypadku informujmy natychmiast służby pod numerem alarmowym 112.
(KWP we Wrocławiu / kc)