Klienci tego banku musza mieć się na baczności. Hakerzy atakują

3 miesięcy temu

W ostatnich dniach w mediach społecznościowych pojawiły się fałszywe reklamy podszywające się pod Santander Bank Polska. Oszuści, wykorzystując wizerunek banku, kuszą użytkowników obietnicą łatwego zarobku. Oferują choćby 300 złotych premii za samo zalogowanie się na konto bankowe. Niestety, jest to pułapka mająca na celu wyłudzenie danych dostępowych do kont bankowych niczego niepodejrzewających klientów.

Fot. Shutterstock

Mechanizm działania oszustów jest prosty, ale niebezpieczny. Tworzą oni fałszywe strony na Facebooku, które do złudzenia przypominają oficjalne profile Santander Bank Polska. Na tych stronach publikują reklamy zachęcające do skorzystania z atrakcyjnej oferty. Kliknięcie w link zawarty w reklamie przekierowuje użytkownika na sfałszowaną stronę logowania, która wygląda niemal identycznie jak autentyczny portal banku.

Jak rozpoznać, iż mamy do czynienia z fałszywą stroną? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na adres URL. Oszuści często używają nienaturalnie długich adresów, zawierających literówki lub dziwne kombinacje słów. Ponadto, domena takiej strony nie ma nic wspólnego z oficjalną domeną Santander Bank Polska. Czasami można też zauważyć drobne różnice w wyglądzie strony w porównaniu do oryginału.

Aby uchronić się przed tego typu oszustwami, warto stosować się do kilku prostych zasad. Po pierwsze, zawsze należy dokładnie sprawdzać adres URL strony, na której się logujemy. Najlepiej korzystać z zakładek zapisanych w przeglądarce lub logować się poprzez oficjalną stronę banku. Unikajmy klikania w linki do logowania zamieszczone w mediach społecznościowych czy e-mailach. Pamiętajmy też, iż jeżeli jakaś oferta wydaje się zbyt dobra, aby była prawdziwa, najprawdopodobniej jest to oszustwo.

Co zrobić, jeżeli już padliśmy ofiarą takiego oszustwa? Przede wszystkim należy natychmiast zmienić hasło do konta bankowego, logując się na autentycznej stronie banku. Następnie trzeba jak najszybciej skontaktować się z bankiem i zgłosić incydent, aby zablokować ewentualne próby kradzieży środków. Warto też przez jakiś czas uważnie monitorować swoje konto pod kątem nieautoryzowanych transakcji.

Santander Bank Polska, podobnie jak inne instytucje finansowe, nigdy nie prosi o podanie danych logowania poprzez niestandardowe kanały komunikacji. Bank regularnie ostrzega swoich klientów przed tego typu zagrożeniami i zaleca ostrożność przy korzystaniu z bankowości elektronicznej.

Pamiętajmy, iż cyberprzestępcy stale udoskonalają swoje metody. Dlatego tak ważna jest czujność i ostrożność przy korzystaniu z usług bankowych online. W razie jakichkolwiek wątpliwości zawsze warto skontaktować się bezpośrednio z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów telefonów lub adresów e-mail. Bezpieczeństwo naszych finansów zależy przede wszystkim od naszej świadomości i ostrożności w sieci.

Idź do oryginalnego materiału