Posiadacze konta w elektronicznym biurze obsługi klienta systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym CANARD (eBOK CANARD) mierzą się z trudnościami w dostępem, przez co nie są w stanie odebrać elektronicznych mandatów z fotoradarów. Zespół CANARD już opublikował komunikat, a rzecznik prasowy Głównego Inspektora Transportu Drogowego uspokaja kierowców.
REKLAMA
Zobacz wideo Odcinkowy pomiar prędkości - skuteczna broń w walce z kierowcami, którzy przekraczają prędkość
eBOK CANARD nie działa. Kierowcy nie mają dostępu do mandatów
Wydawało się, iż będzie rewolucyjnym punktem systemu, i rzeczywiście zyskał to miano. eBOK CANARD gwałtownie zaskarbił sobie sympatię kierowców, którzy bez wychodzenia z domu byli w stanie zareagować na mandaty wpływające na ich konta. System jest dobrze przemyślany. Pozwala na przykład na wskazanie kierującego lub innego kierowcy, który dopuścił się wykroczenia, udostępnia informacje o samym wykroczeniu, zdjęcie z fotoradaru, a także pozwala na weryfikację statusu zobowiązania. Od kilku dni jednak wyraźnie szwankuje. Z problemem boryka się tak wielu użytkowników, iż na oficjalnej stronie pojawił się komunikat od zespołu CANARD:
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, iż w tej chwili występują utrudnienia w odbieraniu i wysyłaniu pism wymagających złożenia podpisu dzięki Profilu Zaufanego na portalu eBOK CANARD. Prowadzone są działania mające na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności strony eBOK. O zakończeniu prac poinformujemy w oddzielnym komunikacie. Przepraszamy za powstałe utrudnienia.
Niestety, mimo zapewnień o intensywnych pracach nad naprawą eBOK CANARD kierowcy nie poczuli spokoju, bo problemem jest nie tyle awaria systemu, ile terminy dostępności publikowanych za jego pośrednictwem informacji.
Mandat z fotoradaru a awaria eBOK CANARD. Rzecznik prasowy uspokaja
Zgodnie z obowiązującymi przepisami cała komunikacja elektroniczna, w tym także elektroniczne mandaty, są dostępne na koncie eBOK CANARD wyłącznie 21 dni. Biorąc pod uwagę fakt, iż niektórzy kierowcy nie mają do nich dostępu już od 25 września, a system wciąż nie działa, istnieje ryzyko przekroczenia tego terminu.
Określone terminy na odbiór lub zwrot korespondencji w czasie braku dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu zostaną wydłużone
- mówi w rozmowie z Interią Wojciech Król, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Dodatkowo musimy pamiętać o jeszcze jednej, bardziej tradycyjnej formie odebrania mandatu. W przypadku nieodebrania korespondencji elektronicznej w wyznaczonym terminie zostanie ona dostarczona pocztą - w końcu nie wszyscy kierowcy korzystają z możliwości systemu eBOK CANARD. Zgodnie z przepisami powinniśmy dostać list w ciągu 180 dni od daty wykroczenia. W praktyce jednak czas oczekiwania zwykle trwa zaledwie kilka dni lub tygodni. Przesyłka tego typu uznawana jest za doręczoną w ostatnim dniu drugiego awizowania, choćby jeżeli adresat jej nie odebrał.
Źródła: Interia, Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.