Fałszywe maile o BLIKu zalewają Polskę. Uwaga na oszustów. Nie podawaj danych!

3 godzin temu

CERT Polska alarmuje: oszuści rozsyłają wiadomości, w których informują o rzekomym zablokowaniu konta BLIK. E-maile lub SMS-y wyglądają wiarygodnie i zawierają link prowadzący do fałszywej strony. Celem ataku jest wyłudzenie danych osobowych oraz kodu BLIK, który umożliwia kradzież pieniędzy z konta.

Fot. Warszawa w Pigułce

Na czym polega oszustwo?
Przestępcy podszywają się pod instytucje finansowe i straszą blokadą usługi. W treści wiadomości zachęcają do kliknięcia w przycisk typu „Zabezpiecz moje konto” lub „Potwierdź dane”. Po wejściu na spreparowaną stronę użytkownik proszony jest o wprowadzenie danych, które następnie trafiają w ręce oszustów.

Nie daj się nabrać – zachowaj czujność

  • BLIK nie wymaga aktualizacji danych przez linki w wiadomościach.

  • Przed zatwierdzeniem transakcji zawsze sprawdzaj kwotę i odbiorcę w aplikacji mobilnej banku.

  • Nie odpowiadaj na podejrzane e-maile ani SMS-y.

  • W razie wątpliwości skontaktuj się bezpośrednio z bankiem.

Kliknąłeś? Działaj natychmiast!
Jeśli dałeś się oszukać i wprowadziłeś dane:

  1. Zadzwoń do banku i zablokuj usługę BLIK.

  2. Zmień hasła do bankowości internetowej.

  3. Zgłoś incydent do CERT Polska oraz policji.

Reaguj i ostrzeż innych
Takie wiadomości mogą trafić do każdego – do Ciebie, do Twoich bliskich, do sąsiadów. Dlatego warto mówić o zagrożeniu i nie ignorować podejrzanych wiadomości. Wspólnie możemy ograniczyć skutki działania cyberprzestępców.

Idź do oryginalnego materiału