Dała się nabrać, straciła tysiące złotych

wschodni24.pl 1 tydzień temu

Mieszkanka powiatu chełmskiego dała się oszukać na internetowej sprzedaży. Skorzystała z przysłanego jej linku do rzekomego odbioru płatności. Zanim zorientowała się, iż coś jest nie tak, było już za późno.

W miniony weekend dyżurny komendy otrzymał zgłoszenie o oszustwie internetowym. Pieniądze straciła 56-letnia mieszkanka powiatu chełmskiego. Z jej relacji wynikało, iż skontaktowała się z nią osoba, która zakupiła wystawiony do sprzedaży rębak do drewna. Kobieta otrzymała link do rzekomego odbioru płatności, przez który zalogowała się do bankowości mobilnej. Tam wyświetlił jej się komunikat, iż skontaktuje się z nią przedstawiciel płatności. Zaraz po tym zadzwoniła do niej kobieta, która poprosiła ją o wygenerowanie kodów BLIK. To spowodowało wypłatę z jej konta blisko 7 tys. złotych. Wtedy pokrzywdzona zorientowała się, iż została oszukana i o wszystkim powiadomiła policjantów.

– Pamiętajmy, iż sprzedając coś przez internet oczekujemy jedynie na wpłatę bez konieczności logowania się na konto bankowe, podawania danych karty płatniczej czy też zatwierdzania transakcji – informuje nadkomisarz Ewa Czyż.

Idź do oryginalnego materiału