Santander Bank Polska o ostrożność do wszystkich osób robiących zakupy online. Jak zaznaczono, okres przedświąteczny związany jest ze wzmożoną aktywnością oszustów, a interneuci muszą mierzyć się z wieloma zagrożeniami związanymi z zakupami. Należy zachować czujność, zwłaszcza wobec niezwykle atrakcyjnych ofert
Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce
Santander Bank ostrzega przed oszustwami internetowymi związanymi z zakupami online. Z uwagi na zbliżające się Black Friday, Cyber Monday oraz okres przedświątecznych zakupów podał cztery zasady, które mogą nam pomóc w uniknięciu nieprzyjemnych konsekwencji.
Ten okres roku jest bowiem szczególnie niebezpieczny, a cyberprzestępcy wykorzystują spadek czujności potencjalnych ofiar. Masowo tworzą oni fałszywe reklamy oraz nowe kampanie phishingowe, które mogą prowadzić do przekierowań na spreparowane strony sklepów lub do fałszywych formularzy, które mają za zadanie wyłudzenie danych wrażliwych lub środków finansowych.
Reguły te są uniwersalne i powinny być przestrzegane przez wszystkich internautów, niezależnie od tego, którego banku są klientami. Bankowcy radzą aby:
- robić zakupy głównie w zaufanych sklepach,
- sprawdzać opinie o nieznanych nam sklepach nich w sieci,
- uważać zwłaszcza na nadzwyczajnie atrakcyjne oferty, które mogą być tylko pretekstem do wyłudzenia danych lub pieniędzy,
Ponadto, o ile w danym sklepie jedyną opcją płatności jest przelew, to warto wybrać inne miejsce. Taka sytuacja jest bowiem dosyć podejrzana i nie warta ryzyka. Powinniśmy również uważać na wszelkie wiadomości SMS czy e-mail z kuszącymi ofertami, zwłaszcza jeżeli zawierają one skrócone linki lub załączniki. Te powinniśmy z góry traktować jako próbę oszustwa i od razu je ignorować.