Bank ostrzega. Tak stracisz dostęp do konta. Wszystkie pieniądze przepadną

3 godzin temu

Santander Bank Polska wydał pilne ostrzeżenie przed cyberprzestępcami, którzy w wyrafinowany sposób próbują wykraść dane dostępowe do kont bankowych. Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, informując o rzekomych problemach z bezpieczeństwem. Stracić można dostęp do konta, a w skrajnych przypadkach także wszystkie zgromadzone środki.

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce

„Wiemy, iż możecie otrzymywać wiadomości e-mail oraz SMS, w których oszuści podszywają się pod nasz bank, informują o konieczności aktualizacji danych czy ponownej rejestracji” – ostrzega Santander w oficjalnym komunikacie.

Jak działa oszustwo?

Przestępcy wysyłają wiadomości o treści: „Szanowny kliencie, chcielibyśmy poinformować, iż na Twoim koncie wykryto nietypową aktywność, co wymaga pilnej weryfikacji”. Straszą przy tym zablokowaniem dostępu do konta w przypadku braku reakcji. Link w wiadomości prowadzi do fałszywej strony, łudząco podobnej do prawdziwej witryny banku.

Niestety, kliknięcie w link i podanie tam jakichkolwiek danych może skutkować utratą dostępu do konta, a w skrajnych przypadkach choćby utratą pieniędzy zgromadzonych na rachunku.

Jak się chronić?

Bank przypomina najważniejsze zasady bezpieczeństwa:

  • Nigdy nie klikaj w linki ani nie skanuj kodów QR z nieznanych źródeł.
  • Sprawdzaj adresy stron (prawdziwe to tylko santander.pl i centrum24.pl).
  • Bank nigdy nie wysyła SMS-ów z linkami.
  • Podejrzane wiadomości należy zgłaszać do banku.
  • Bank nigdy nie prosi o logowanie poprzez linki w SMS-ach czy mailach.

„Przestępcy chcą wejść w posiadanie Waszych danych, a w konsekwencji wyprowadzić pieniądze z rachunków” – podkreśla Santander. W dobie powszechnej bankowości internetowej, zwiększona czujność jest niezbędna do ochrony swoich oszczędności.

Pamiętajcie, by dwa razy zastanowić się przed podejmowaniem jakichkolwiek czynności. o ile macie wątpliwości czy dana wiadomość pochodzi od banku, zakończcie wszystkie aktywne rozmowy telefoniczne, odczekajcie kilka sekund i wybierzecie numer telefoniczny infolinii banku.

Idź do oryginalnego materiału