71-latek stracił 25 tysięcy złotych przy sprzedaży drutu kolczastego

sokolka.tv 1 miesiąc temu

Kolejne oszustwo w sieci! Tym razem ofiarą oszustów padł 71-latek, który chciał sprzedać drut kolczasty. Za namową rzekomej pracownicy firmy kurierskiej, mężczyzna wygenerował kody BLIK. Miało to być warunkiem otrzymania pieniędzy za sprzedany drut. Zamiast otrzymać pieniądze, mieszkaniec powiatu stracił blisko 25 tysięcy złotych.

Do sokólskich policjantów zgłosił się 71-latek, który został oszukany w sieci. Mężczyzna, na jednym z portali społecznościowych wystawił na sprzedaż drut kolczasty. Po chwili dostał wiadomość na jednym z internetowych komunikatorów, iż ktoś chce go kupić. Oszust wysłał mu potwierdzenie przelewu i link, w który mężczyzna klikną. Strona internetowa, która mu się wyświetliła była łudząco podobna do strony jego banku. Mężczyzna wpisał więc swoje dane do bankowości internetowej, dając w ten sposób oszustom dostęp do swojego konta. Wtedy zadzwonił telefon. Dzwoniąca kobieta przedstawiła się jako pracownica firmy kurierskiej i oferowała pomoc w dokończeniu transakcji. Poleciła podać kod BLIK w celu zabezpieczenia przesyłki. 71-latek wykonywał polecenia dzwoniącej i przekazał jej jeszcze kilka kodów BLIK. Gdy po zakończonej rozmowie telefonicznej, 71-latek nie mógł zalogować się do swojej bankowości, zorientował się, iż został oszukany. Niestety mężczyzna stracił blisko 25 tysięcy złotych.

Źródło: KPP Sokółka

opr./EB/

Idź do oryginalnego materiału