Źródło twierdzi, iż kontrowersyjny system Horizon pozostanie w oddziałach Poczty w ramach „fuzji technologii”.

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Według źródła bliskiego projektowi poczta planuje wykorzystać połączenie istniejącej funkcjonalności Horizon, własnego systemu i gotowych platform w swoim kolejnym oddziałowym systemie informatycznym.

Kontrowersyjny system Horizon firmy Fujitsu, znajdujący się w centrum Skandal na poczciejest zastępowany w ramach projektu New Branch IT (NBIT), w ramach którego początkowo planowano zastąpić go oprogramowaniem opracowanym przez firmę.

Jednak problemy z realizacją projektu, który przekroczył budżet o 1 miliard funtów i był znacznie opóźniony, oznacza zmianę planów. Źródło posiadające wewnętrzną wiedzę na temat projektu stwierdziło, iż w tej chwili jest „prawie pewne”, iż połączenie Horizon, wewnętrznego narzędzia NBIT i gotowego systemu zastąpi obecny system. Wiązałoby się to z zakupem przez Pocztę systemu Horizon od Fujitsu, zamiast wynajmowania go, jak ma to miejsce obecnie.

Według źródła była to poprzednia propozycja, która została odrzucona. „Nie ma w tym nic nowego i były powody, dla których w ogóle został odrzucony” – podało źródło.

„Computer Weekly” ujawnił w maju tego roku, iż przegląd przeprowadzony przez rządowych ekspertów ds. zarządzania projektami w Urzędzie ds. Infrastruktury i Projektów (IPA) oceniła projekt wymiany programu Horizon jako „obecnie nieosiągalny”.”, przy budżecie rosnącym ze 180 mln funtów do 1,1 mld funtów i opóźnieniu realizacji aż o pięć lat.

Trwa debata na temat tego, czy Poczta powinna zbudować nowy system we własnym zakresie, czy też kupić go z półki. „Końcowe rozwiązanie będzie połączeniem usługi Horizon polegającej na zakupie usług pocztowych, elementów działających w ramach wewnętrznego projektu systemu NBIT i gotowego systemu od dostawców w celu wypełnienia wszelkich luk” – podało źródło.

W odpowiedzi na pytania zadane w tej sprawie przez Computer Weekly Urząd Pocztowy oznajmił: „Nadal oceniamy opcje i nie podjęto jeszcze żadnych formalnych decyzji w sprawie przyszłości programu”.

Firma Horizon była odpowiedzialna za niewyjaśnione braki księgowe, które doprowadziły do ​​niesłusznego oskarżenia i oskarżenia setek niewinnych kierowników poczty.

Prace nad wymianą 25-letniego systemu rozpoczęły się w 2021 r., po batalii przed Wysokim Trybunałem, która wykazała, iż ​​błędy systemowe spowodowały niewyjaśnione niedociągnięcia. Projekt wymiany budzi w tej chwili zainteresowanie opinii publicznej po udramatyzowaniu skandalu przez ITV, po którym to, co Urząd Pocztowy wyrządził zastępcom naczelników poczty, w końcu dotarło do opinii publicznej.

We wcześniejszym wywiadzie, wskazując na możliwe połączenie platform wewnętrznych i komercyjnych, Andy Nice, dyrektor ds. transformacji w Post Office, powiedział Computer Weekly iż wewnętrzne prace rozwojowe prowadzone w ramach projektu NBIT nie zostaną zmarnowane, niezależnie od tego, w którą stronę zdecyduje się organizacja.

“Jest [NBIT] wynikające z tego możliwości, to znaczy w świecie zastępców poczty… Najważniejszym, głównym pytaniem dotyczącym przyszłości Horizon jest to, które teraz ponownie przeglądamy i poddajemy przeglądowi” – ​​stwierdziła Nicea w zeszłym miesiącu.

Inne źródło podało, iż zespoły w Urzędzie Pocztowym mają „żywy interes w tym, aby Horizon pozostał w pobliżu” i iż niektóre głośno o tym mówiły. Dodał, iż „zmiana jest rzeczą trudną i wiele osób się jej sprzeciwia”.

Trwa także śledztwo w związku z zarzutami postawionymi byłemu szefowi transformacji Chrisowi Brocklesby’emu błędnie przedstawił gotową opcję zastąpić Horyzont.

Umowa Fujitsu na dostawę i wsparcie dla Horizon brzmi ma zakończyć się w marcu 2026 r a Poczta Polska jest w trakcie realizacji migrację wszystkich danych Horizon z systemów Fujitsu na własne, w przygotowaniu.

W jego Przemówienie dotyczące planu transformacji w zeszłym miesiącu prezes Urzędu Pocztowego Nigel Railton powiedział: „Przekształcimy naszą technologię i dane, aby lepiej służyć naczelnikom poczty i Twoim klientom. Oznacza to mniejsze ryzyko i lepszą wartość New Branch IT dla poczmistrzów. Dyskutujemy z rządem, jak to wygląda, ale naszym zamiarem jest wprowadzanie zmian stopniowo, a nie w momencie „wielkiego wybuchu”.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuujawniając historie siedmiu podoficerów i problemy, jakie napotkali z powodu systemu księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).



Source link

Idź do oryginalnego materiału