
Blisko 5,5 tys. zł stracili mieszkańcy Świdnika, którzy zamówili opał przez Internet.
W czwartek do świdnickiej komendy policji zgłosiły się dwie osoby, które padły ofiarą nieuczciwych sprzedawców. Jeden ze świdniczan kupił przez Internet 3 tony węgla, płacąc za niego blisko 3,5 tys. zł. Dotąd nie otrzymał zamówionego towaru, a kontakt ze sprzedawcą się urwał. W podobnej sytuacji znalazł się także drugi mieszkaniec naszego miasta, który zamówił 2 tony ekogroszku. Mężczyzna stracił blisko 2 tys. zł.
Policja apeluje, by podczas zakupów online zachować ostrożność. Sprawdzajmy wiarygodność sprzedawcy, unikajmy przedpłat, zwracajmy uwagę na podejrzanie niskie ceny, czytajmy opinie innych klientów, sprawdzajmy dane kontaktowe firmy, korzystajmy z bezpiecznych form płatności.
– Przezorność i ostrożność pozwolą nam uchronić się przed stratą pieniędzy. jeżeli padli Państwo ofiarą podobnego oszustwa, niezwłocznie skontaktujcie się z Policją – mówi asp. sztab. Elwira Domaradzka, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdniku.