Z kont klientów dużego banku zniknęły pieniądze. Policja ma kilkadziesiąt zgłoszeń

6 godzin temu
Zdjęcie: Z kont klientów dużego banku zniknęły pieniądze. Poznańska policja ma kilkadziesiąt zgłoszeń | foto Redakcja


Policjanci z Poznania otrzymali już prawie 70 zgłoszeń od klientów, którzy zauważyli, iż z ich kont zniknęły pieniądze.

Z kont klientów zniknęły pieniądze. Ponad 70 zgłoszeń w Poznaniu

Śledczy analizują wszystkie zgłoszenia i współpracują z działem bezpieczeństwa banku, aby ustalić, co dokładnie się stało. Funkcjonariusze nie wykluczają, iż poszkodowanych może być więcej. Apelują do klientów, by w najbliższej jednostce policji niezwłocznie zgłaszali każdą nieuprawnioną wypłatę z rachunku.

Osoba taka powinna zabrać ze sobą dowód osobisty, nr konta bankowego, historię rachunku ze wskazaniem transakcji, która budzi wątpliwości - wskazuje poznańska policja.

Według informacji komendy głównej, zgłoszenia - na chwilę obecną - dotyczą klientów jednego banku.

Policjanci Biura Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji monitorują na terenie całego kraju zgłoszenia dotyczące nieuprawnionych wypłat z kont indywidualnych klientów - przekazano w serwisie X.

https://zwielkopolski24.pl/wiadomosci/podszywaja-sie-pod-pge-i-kradna-dane-uwazaj-na-falszywe-maile/sn5J3a5Xy4Kv4D6dp5V6

Santander Bank wydał oświadczenie

Wiadomo, iż ofiarą przestępców padli klienci banku Santander. Intytucja wydała dziś, 26 października, po południu oświadczenie. Informuje w nim, iż "monitoring wykrył przestępcze transakcje przy użyciu kart płatniczych klientów". Operacje miały być realizowane w bankomatach należących do sieci współpracującej.

Niezwłocznie po wykryciu zdarzenia, wszystkie karty, które zostały lub potencjalnie mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone. W banku, we współpracy z operatorem urządzeń, trwa pogłębiona analiza źródła zdarzenia - podejrzewamy zamontowanie nakładek skanujących na bankomatach sieci współpracującej. Zespoły techniczne operatora urządzeń sprawdzają wytypowane bankomaty” - przekazał bank Polskiej Agencji Prasowej.

Santander zapewnił jednocześnie, iż pieniądze zostaną klientom zwrócone.

Idź do oryginalnego materiału