Wszyscy myśleli, iż pomagają znajomej. Trzy osoby przekazały pieniądze oszustowi

2 godzin temu

Po 800 złotych straciły trzy osoby, które odpowiadając na prośbę 41-letniej znajomej wysłaną komunikatorem Messenger, dokonali przelewu dzięki kodu BLIK. Okazało się, iż konto społecznościowe kobiety zostało przejęte przez oszustów i to do nich trafiły pieniądze.

41-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego zorientowała się, iż nagle straciła dostęp do swojego Facebooka. Po krótkim czasie zauważyła, iż poprzez przypisany do konta komunikator Messenger, w jej imieniu rozesłane zostały wiadomości do osób z jej listy znajomych z prośbą o przekazanie kodu BLIK na wypłatę pieniędzy w kwocie 800 złotych. Wiadomość ta została przesłana do ponad 30 osób, z czego niestety trzy dokonały przekazania kodu BLIK oszustom i straciły swoje pieniądze. Teraz policjanci świdnickiej jednostki prowadzą postępowanie w tej sprawie – informuje asp. Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Świdniccy policjanci apelują o ostrożność. – Zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, iż za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Prośby oszustów są różne, a przestępcy zawsze zapewniają, iż oddadzą pieniądze już wieczorem lub gdy tylko otrzymają przelew. Warto osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze – przypominają.

/KPP Świdnica, opr. mn/

Idź do oryginalnego materiału