W wyniku oszustwa stracił 20 tys. zł

5 godzin temu
Zdjęcie: W wyniku oszustwa stracił 20 tys. zł


Mieszkaniec powiatu niżańskiego dał się nabrać na oszustwo, myśląc, iż rozmawia z pracownikiem banku, przez co stracił ponad 20 tysięcy złotych. Fałszywy przedstawiciel banku poinformował go o rzekomym włamaniu na jego konto oraz o zaciągnięciu kredytu na jego nazwisko.

W minioną środę, 27 listopada, do niżańskiej komendy policji zgłosił się 32-letni mężczyzna, który relacjonował, iż padł ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. W trakcie rozmowy z domniemanym pracownikiem banku usłyszał, iż jego środki są w niebezpieczeństwie, ponieważ ktoś włamał się na jego konto. Dodatkowo dowiedział się, iż na jego dane złożono kilka wniosków kredytowych, których potwierdzenie otrzymał na swój adres e-mail.

Oszust przekonał mężczyznę do natychmiastowego przelania swoich oszczędności na wskazane nowe konto bankowe, zapewniając go, iż po zabezpieczeniu konta, pieniądze zostaną mu zwrócone.

Niedługo później 32-latek zorientował się, iż został oszukany i stracił ponad 20 tysięcy złotych.

Pamiętajmy, iż jeżeli kiedykolwiek zostaniemy poproszeni o:

– dokonanie transakcji z naszego konta bankowego,

– złożenie telefonicznego wniosku o pożyczkę,

– przekazanie danych logowania do konta lub gotówki osobie, której nie znamy,

– wpłatę środków na konto wskazane przez „konsultanta bankowego”,

– wygenerowanie kodów BLIK na polecenie głosu w słuchawce,

warto zastanowić się, czy nie mamy do czynienia z potencjalnym oszustwem. W takich sytuacjach należy natychmiast rozłączyć się i zweryfikować tożsamość osoby, która się z nami kontaktowała, korzystając z innego kanału, na przykład SMS-a, komunikatora internetowego czy e-maila. Dobrą praktyką jest także osobista wizyta w placówce bankowej w celu potwierdzenia otrzymanych informacji.

Idź do oryginalnego materiału