W poniedziałek, 16 czerwca 2025 roku, do Komendy Powiatowej Policji w Ostródzie zgłosiła się 69-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa. Kobieta straciła 18 000 złotych po rozmowie telefonicznej z mężczyzną podającym się za pracownika banku.
Oszuści zadzwonili do seniorki w godzinach przedpołudniowych. Mężczyzna, podszywając się pod doradcę bankowego, poinformował kobietę, iż ktoś próbował wyrobić duplikat jej karty bankomatowej, co rzekomo mogło zagrażać jej oszczędnościom. Fałszywy doradca przekonał 69-latkę, iż jedynym sposobem na zabezpieczenie środków jest przelanie ich na wskazane konto techniczne. Kobieta, będąc przekonaną, iż działa w porozumieniu z bankiem, wykonała przelew na rachunek oszustów.
Policja apeluje do mieszkańców o wzmożoną ostrożność i rozwagę. Tego typu oszustwa, znane jako „na pracownika banku”, są coraz bardziej powszechne i niestety przez cały czas skuteczne – szczególnie wśród osób starszych. Pamiętajmy: prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi przez telefon o dane do logowania, kody transakcyjne, ani nie zasugeruje zainstalowania dodatkowych aplikacji czy przelania pieniędzy na inne konto.
W przypadku podejrzanych telefonów należy:
- rozłączyć się i samodzielnie zadzwonić do banku,
- nie podawać żadnych danych osobowych czy dostępowych,
- nie klikać w podejrzane linki przesyłane SMS-em czy e-mailem,
- nie instalować nieznanych aplikacji na telefon,
- w razie wątpliwości – jak najszybciej skontaktować się z Policją.
źródło: KWP Olsztyn