Uwaga na oszustwa „na pracownika banku”! Coraz więcej prób wyłudzeń

1 tydzień temu
W ostatnich dniach zauważalnie wzrosła liczba prób oszustw dokonywanych metodą „na pracownika banku”. Przestępcy podszywają się pod konsultantów bankowych, dzwoniąc do potencjalnych ofiar i informując o rzekomym zagrożeniu środków na koncie. Ich celem jest wyłudzenie danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, nakłonienie do instalacji złośliwego systemu lub wykonania przelewu na wskazane konto.

Schemat działania sprawców jest podobny: pod pozorem „zabezpieczenia” konta proszą o poufne informacje lub o zainstalowanie aplikacji zdalnego dostępu. W niektórych przypadkach nakłaniają choćby do wypłaty gotówki z bankomatu i przelania jej na tzw. konto techniczne.

Ofiarami takich działań często padają osoby starsze i mniej obeznane z nowoczesnymi formami bankowości. Dlatego szczególnie ważne jest przypominanie bliskim o zasadach bezpieczeństwa.

Pamiętajmy: prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o hasła, kody SMS, dane kart płatnic
Idź do oryginalnego materiału