Nowy projekt Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu „Wdrożenie e-usług oraz elektronicznego zarządzania dokumentacją w Wielkopolskiej Policji” to również większe możliwości dla obywateli. Będziemy mogli m.in. skontrolować status naszej sprawy.
Z początkiem roku policja poinformowała o zmianach, które wejdą w życie za sprawą nowego projektu Komendy Wojewódzkiej. To największy realizowany projekt, a jego wartość przekracza 33 miliony złotych. 23 miliony pochodzą z budżetu Unii Europejskiej. Jego celem jest m.in. usprawnienie przepływu informacji zewnątrz jak i wewnątrz policji.
– Ten projekt to dostęp do informacji publicznej, ale również tematy dotyczące zdarzeń drogowych. W ostatnim czasie odnotowujemy bardzo dużą liczbę składanych wniosków, z różnych instytucji, które dotyczyły udzielania informacji i koordynacji działań związanych z prowadzonymi sprawami. Dzięki temu projektowi będziemy mogli bardzo sprawnie udzielać rzeczowych danych dla instytucji zewnętrznych. Obywatel, który stał się ofiarą jakiegoś zdarzenia będzie miał informację bezpośrednio udzieloną od ubezpieczyciela, jaki jest stan sprawy, którą prowadzi policja – mówi Tomasz Olczyk, Komendant Wojewódzki Policji w Poznaniu.
fot. wPoznaniu.pl
System będzie działał na terenie całej Wielkopolski. Oznacza to 416 nowych stanowisk kancelaryjnych i 3000 stanowisk do obsługi systemu. Nowy system będzie kompatybilny z aktualnym działającym w policji. Skróci czas przepływu informacji i zmniejszy ilość papierowych dokumentów. Wpłynie na obieg informacji wewnątrz policji oraz zwiększy możliwość informacji przekazywanych obywatelom. Jego wdrożenie wynika również z rosnącego zainteresowania na e-usługi.
W tym roku policja skupi się na budowaniu struktury teleinformatycznej. W przyszłym roku projekt zacznie być wcielany w życie. Jednak zanim zacznie działać konieczne będzie przeprowadzenie odpowiednich szkoleń.