To wydarzenie mobilizuje całe społeczeństwo. Sanocka policja już działa

2 godzin temu

SANOK / PODKARPACIE. Policjanci garnizonu podkarpackiego przystąpili do ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy” organizowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. W okresie od 8 października do 19 listopada, funkcjonariusze, w podejmowanych działaniach promować będą hasło kampanii oraz zwracać szczególną uwagę na uwrażliwianie społeczeństwa na problem krzywdzenia dzieci w Polsce.

Od 8 października do 19 listopada 2024 roku trwa kampania społeczna „Dzieciństwo bez przemocy, której celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. Składają się na nią ogólnopolskie i lokalne działania edukacyjne oraz medialne. Kampania organizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę z Warszawy oraz Krajową Koalicję na rzecz Ochrony Dzieci, której członkiem jest Fundacja PRO-FIL z Rzeszowa. Partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka - Monika Horna-Cieślak. Wspierają ją również resorty polskiego rządu odpowiedzialne za bezpieczeństwo dzieci. Komenda Wojewódzka Policji w Rzeszowie jest Partnerem kampanii realizowanej w województwie podkarpackim przez Fundację PRO-FIL.

Kampania koncentruje się na:

- uwrażliwianiu społeczeństwa na problem krzywdzenia dzieci w Polsce, - wspieraniu ludzi w reagowaniu na przemoc wobec dzieci, - promowaniu idei uważnego rodzicielstwa, - promocji systemowych rozwiązań na rzecz ochrony dzieci przed krzywdzeniem.

W ramach podejmowanych działań profilaktycznych policjanci prowadzić będą szkolenia skierowane do przedstawicieli instytucji/służb zajmujących się przeciwdziałaniem przemocy domowej oraz spotkania informacyjno-edukacyjne w szkołach poruszające problematykę przemocy rówieśniczej, cyberprzemocy oraz przemocy domowej.

Kampania organizowana jest jako coroczne wydarzenie mobilizujące całe społeczeństwo do zapobiegania krzywdzeniu dzieci. Szczegółowe informacje o kampanii dostępne są na stronie internetowej http:www.dziecinstwobezprzemocy.pl

źródło: KPP Sanok zdj. KWP Rzeszów / grafika promująca akcję
Idź do oryginalnego materiału