Sąd Ontario udzielił The Body Shop Canada zgody na sprzedaż większości swojej działalności firmie private equity. Inwestor przejmie 59 z pozostałych 72 nieruchomości należących do The Body Shop Canada.
Podczas wirtualnego przesłuchania w piątek, sędzia Peter Osborne zezwolił sprzedawcy kosmetyków na kontynuowanie sprzedaży podmiotowi stowarzyszonemu z siedzibą w Markham, Ontario, Serruya Private Equity Inc. „Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia” – powiedział Osborne do Serruya przed zakończeniem krótkiego przesłuchania.
Firma private equity jest prowadzona przez współzałożyciela Yogen Fruz i zainwestowała w motoryzację, nieruchomości i fast-foody, w tym St. Louis Bar and Grill, Second Cup i Swensen’s. Firma nie odpowiedziała na prośby mediów o komentarz.
The Body Shop Canada będzie nowym rodzajem działalności dla firmy, o której prawnicy powiedzieli sędziemu, iż jest „wyrafinowana” i dobrze przygotowana do przejęcia upadającego sprzedawcy detalicznego.
The Body Shop Canada rozpoczęło samosprzedaż w lipcu. Firma złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami w marcu, kiedy to zamknęła 33 sklepy i obwiniała swoją spółkę-matkę o pozbawienie jej gotówki i wpędzenie w długi. Kolejne zamknięcia są w drodze.
Dokumenty sądowe pokazują, iż 59 nieruchomości należących do The Body Shop Canada zostanie zakupionych przez Serruya. Należą do nich sklepy w West Edmonton Mall, Toronto Eaton Centre, Pacific Centre w Vancouver i Halifax Shopping Centre.
Po zamknięciu przez The Body Shop Canada 33 sklepów na początku roku, pozostały 72.
Prawnicy działający w imieniu The Body Shop Canada twierdzą, iż te lokalizacje, które nie zostały przejęte przez Serruya, niedługo rozpoczną likwidację.
W ramach przejęcia prawnicy twierdzą, iż około 600 pracowników, w tym 100 pracowników sezonowych, otrzyma wypowiedzenia, ale około 500 zostanie ponownie zatrudnionych przez nowego właściciela.
Oprócz uzyskania zgody na sprzedaż, sąd zgodził się również nie podawać ceny, jaką Serruya zapłaci za aktywa The Body Shop Canada.
Natalie Renner, prawniczka reprezentująca sprzedawcę detalicznego, powiedziała, iż uważa cenę za „wrażliwą z handlowego punktu widzenia”. Argumentowała, iż jeżeli cena zostanie ujawniona, a transakcja nie zostanie zamknięta zgodnie z planem w poniedziałek, zaszkodzi to każdemu kolejnemu procesowi sprzedaży, z którego firma będzie musiała skorzystać.