Stracili po kilka tysięcy złotych przez internet

1 godzina temu

Łańcuccy policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność podczas internetowych sprzedaży. Coraz częściej ofiarą oszustów padają osoby, które same wystawiły towar do sprzedaży. W ostatnim czasie, w taki sposób zostało oszukanych dwóch mieszkańców powiatu łańcuckiego. Pokrzywdzeni stracili po kilka tysięcy złotych.

Mechanizm tych przestępstw był podobny. Pokrzywdzony wystawiał towar do sprzedaży na jednym z portali ogłoszeniowych. Już po kilku minutach pojawił się potencjalny „kupiec”. Oszust wysłał w wiadomości link, który po kliknięciu przekierował sprzedającego na fałszywą stronę bankowości elektronicznej. Tam pokrzywdzony logował się na swoje konto bankowe.

Po chwili ze sprzedającym kontaktowała się osoba, który przedstawiała się jako pracownik danego banku lub konsultant portalu ogłoszeniowego. Oszust informował o konieczności zainstalowania dodatkowej aplikacji oraz zatwierdzania przychodzących kodów. To umożliwiło już cyberprzestępcom dostęp do posiadanych przez niego oszczędności.

To już kolejne przypadki, kiedy ofiarą oszustów padają osoby chcące sprzedać swoje rzeczy w internecie. Przestępcy coraz częściej wykorzystują fałszywe strony portali aukcyjnych, bankowości internetowej, operatorów płatności, czy firm kurierskich, aby uzyskać dostęp do naszego konta. Dlatego pamiętajmy, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne.Nie podawajmy również danych do kont bankowych czy kart płatniczych na stronach internetowych podsyłanych w linkach z niepotwierdzonego źródła. Naszą czujność powinna również zwrócić prośba o weryfikację i zalogowanie się na nasze konto przez podany link, kiedy to my mamy otrzymać zapłatę.

Zachowajmy również czujność w rozmowach telefonicznych, w których nieznany rozmówca porusza temat naszych oszczędności. Pamiętajmy również, iż pracownik banku nigdy nie poprosi nas o dokonanie przelewu czy zainstalowanie aplikacji. Nie będzie się też pytał o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej. Dlatego o ile mamy jakiekolwiek wątpliwości, co do intencji rozmówcy rozłączmy się. Po odczekaniu min. 30 sekund połączmy się z daną instytucją wpisując oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, a nie oddzwaniają na wcześniejsze połączenie.

Idź do oryginalnego materiału