Spotify walczy z „pseudopodcastami” reklamującymi narkotyki i oszustwa

3 godzin temu

Jak informuje serwis ArsTechnica powołując się na źródła amerykańskie, Spotify usunęło setki podcastów, które promowały sprzedaż opioidów i innych leków na receptę, naruszając zasady platformy i prawdopodobnie prawo federalne.

Ponadto według raportów Business Insider i CNN, niektóre z tych 10-sekundowych podcastów, często generowanych przez sztuczną inteligencję, zawierały komputerowe głosy lub nie miały w ogóle dźwięku, ale ich opisy kierowały do stron oferujących narkotyki lub treści tworzone przez oszustów. Problem nasilił się wraz z rozwojem narzędzi AI, które ułatwiają tworzenie takich treści.

Apple Music z nowym narzędziem do transferu — łatwiejsza przesiadka ze Spotify

Rzecznik Spotify potwierdził, iż wszystkie zgłoszone fałszywe podcasty zostały usunięte jako treści nielegalne lub spam, ale nie wyjaśnił, jak platforma zamierza zapobiegać ich ponownemu pojawianiu się.

Firma podkreśla, iż nieustannie pracuje nad wykrywaniem i usuwaniem treści naruszających regulamin usługi. Skala problemu jest o tyle niepokojąca, iż przy zasięgach platformy choćby niewielki brak szczelności mechanizmów detekcji tego typu cyberprzestępczych treści może oznaczać, iż czarnorynkowe pseudoreklamy dotrą do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Na dodatek fakt, iż tego typu treści dało się odsłuchać na Spotify może w odczuciu niektórych odbiorców legitymizować reklamowane „produkty”.

Przypadek ten pokazuje szerszy problem z jakim muszą borykać się wszelkie większe platformy hostowania i streamingu różnych treści, szczególnie w dobie tak dynamicznego rozwoju generatywnie (przez AI) tworzonego kontentu.

Spotify z aktualizacją, która przetestuje zmiany w zasadach płatności Apple

Jeśli artykuł Spotify walczy z „pseudopodcastami” reklamującymi narkotyki i oszustwa nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału