Służba celna i ochrona granic chce wykorzystać sztuczną inteligencję do skanowania w poszukiwaniu fentanylu na granicy

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


W jego Orędzie o stanie Unii w zeszłym tygodniu prezydent Joe Biden nalegał, aby Kongres przyjął ponadpartyjną ustawę imigracyjną „zawierającą najsurowszy zestaw reform w zakresie bezpieczeństwa granic, jakie kiedykolwiek widzieliśmy”. Ustawa przewidywałaby między innymi sfinansowanie „100 kolejnych zaawansowanych technologicznie maszyn do wykrywania narkotyków, co znacznie zwiększyłoby zdolność do sprawdzania i zatrzymywania pojazdów przed przemytem fentanylu do Ameryki”.

Zaawansowane technologicznie maszyny do wykrywania narkotyków to w rzeczywistości po prostu promienie rentgenowskie – naprawdę wysokiej rozdzielczości, ale mimo wszystko promienie rentgenowskie. Pomysł nie polega tylko na zakupie lepszych maszyn, ale na przeskanowaniu większej liczby pojazdów w portach wejściowych, a ostatecznym celem jest 100 procent. Aby to osiągnąć, Urząd Celny i Ochrony Granic (CBP) ostatecznie wdroży sztuczną inteligencję, aby funkcjonariusze mogli jak najszybciej skanować i przetwarzać samochody osobowe i ciężarowe.

Dwa dni przed przemówieniem Bidena Poinformowano o tym w wiadomościach NBC News iż CBP posiada już najnowocześniejsze maszyny do wykrywania fentanylu, ale agencja nie była w stanie ich zainstalować, ponieważ Kongres nie przeznaczył funduszy żeby tak się stało.

Rentgen na granicy

Politycy po obu stronach konfliktu zaczęli postrzegać epidemię opioidów jako kwestię bezpieczeństwa granic – i rzeczywiście tak jest, choć nie tak mogą to sobie wyobrażać natywiści. Zdecydowana większość fentanylu skonfiskowanego przez organy celne i ochronę granic – ponad 90 procent – ​​jest przemycana przez oficjalne przejścia graniczne przez obywateli USA, a nie przez migrantów przekraczających granicę bez zezwolenia.

Ustawa o zabezpieczeniu amerykańskich portów wymaga, aby każdy pojazd pasażerski, ciężarówka i pociąg towarowy wjeżdżający do Stanów Zjednoczonych został prześwietlony przed wjazdem

Według Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) w roku podatkowym 2023 CBP skonfiskowało ponad 43 000 funtów fentanylu komunikat prasowy. Za Wiadomości NBC, połowa całego fentanylu, którego CBP zakazało na granicy przechodzącej przez jeden punkt, port wejścia Mariposa w Nogales w Arizonie. W odróżnieniu od innych oficjalnych przejść granicznych, POE Mariposa zainstalowało już nowe maszyny, które prześwietlają samochody i ciężarówki przed wjazdem do USA. Nieznana liczba innych maszyn jest w tej chwili przechowywana w magazynach, ponieważ CBP nie ma pieniędzy na ich instalację, powiedział NBC News pełniący obowiązki komisarza agencji Troy Miller.

W styczniu 2021 r., zaledwie kilka tygodni przed odejściem ze stanowiska, były prezydent Donald Trump podpisał ustawę o zabezpieczeniu amerykańskich portów, które wymaga, aby każdy pojazd osobowy, ciężarówka i pociąg towarowy wjeżdżający do USA z Meksyku i Kanady został prześwietlony przed wjazdem.

Prawo przeznaczył 59 milionów dolarów dla CBP zakup i instalację nowych skanerów w portach wejściowych wzdłuż granicy. CBP pracuje nad instalacją nowsze maszyny aby można było z nich skorzystać przed głównymi badaniami kontrolnymi – przed podjazdem pojazdu w celu kontroli przez funkcjonariusza CBP, a nie później. Systemy te są już w budowie lub działają w Brownsville i Laredo w Teksasie; Nogales w Arizonie; i Santa Teresa w Nowym Meksyku, według DHS.

Chcielibyśmy przeskanować 100 procent pojazdów

Nawet przy użyciu tych maszyn CBP nie skanuje każdego z tysięcy samochodów osobowych i ciężarowych przejeżdżających codziennie przez porty wejściowe. Były starszy lider w CBP powiedział The Trybuna Unii San Diego że agencja najprawdopodobniej potraktowałaby 100 proc. jako cel „aspiracyjny”. Aby zbliżyć się do 100 procent, CBP chce docelowo zintegrować te nowe maszyny z systemami AI.

Obecnie CBP skanuje około 20 procent pojazdów użytkowych i mniej niż 5 procent pojazdów osobowych, powiedział NBC News Miller, obecny pełniący obowiązki komisarza CBP. Agencja ma nadzieję przeskanować 40 procent pojazdów osobowych i 70 procent ciężarówek do końca 2025 roku.

CBP ma nadzieję, iż do końca 2025 r. przeskanuje 40 procent pojazdów osobowych i 70 procent samochodów ciężarowych

Większość osób zostaje przepuszczona po udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące tego, co przewożą przez granicę i okazaniu funkcjonariuszom CBP dokumentów potwierdzających, iż mogą legalnie wjechać do USA, zwykle w formie paszportu, zielonej karty lub wizy. Kierowcy ciężarówek są również zobowiązani do przedstawienia manifestu zawierającego szczegółowe informacje na temat tego, co przewożą w ciężarówkach, zanim dotrą do portu wejścia. Funkcjonariusze CBP na podstawie informacji zawartych w manifeście decydują, które z nich należy prześwietlić.

Zdjęcia rentgenowskie przesyłane są do centrum dowodzenia, gdzie funkcjonariusze CBP je przeglądają i sprawdzają, czy się zgadzają. jeżeli na przykład w manifeście ciężarówki widnieje informacja, iż ​​przewozi ona ładunek bananów, prześwietlenie powinno to potwierdzić. W przypadku samochodów osobowych promienie rentgenowskie służą do wykrywania, czy w pojeździe ukryty jest ładunek.

„Jeden funkcjonariusz sprawdza jedno zdjęcie” – powiedział Kevin McAleenan, który za czasów Trumpa był komisarzem CBP w latach 2018–2019. „Istnieją ograniczenia. jeżeli zamierzasz radykalnie zwiększyć liczbę inspekcji, będziesz potrzebować nie tylko znacznie większej liczby skanerów i znacznie większej liczby funkcjonariuszy, którzy je odczytają, lub będziesz potrzebować wsparcia technologicznego”.

McAleenan, domniemany pełniący obowiązki sekretarza DHS przez siedem miesięcy w 2019 r. był współzałożycielem firmy Pangiam zajmującej się sztuczną inteligencją w zakresie handlu i podróży w 2020 r. W zeszłym roku Pangiam podpisał kontrakt o wartości 21,5 miliona dolarów opracowanie „algorytmów wykrywania anomalii”, które wykorzystają sztuczną inteligencję do analizy obrazów rentgenowskich skanowanych na granicy, co według McAleenana będzie działać jako „mnożnik siły”, który przyspieszy przetwarzanie pojazdów na granicy.

Pangiam otrzymał kontrakt o wartości 21,5 miliona dolarów na opracowanie „algorytmów wykrywania anomalii”

W większości portów wejścia prześwietlenia rentgenowskie wykonywane są w ramach inspekcji wtórnych. Czasami kierowca zostaje zatrzymany na bardziej intensywną kontrolę po tym, jak został oznaczony przez funkcjonariusza, który przeprowadził podstawową kontrolę. W innych przypadkach kierowcy są wybierani losowo do dodatkowych kontroli. CBP pracuje nad zainstalowaniem skanerów rentgenowskich przed głównym punktem kontroli, tzw Wszystko samochody osobowe i ciężarówki jadące do USA mogą zostać prześwietlone, zanim jeszcze dotrą do pierwszego funkcjonariusza.

„Biorąc pod uwagę sposób działania transgranicznego łańcucha dostaw, wiele ciężarówek w rzeczywistości wraca do Stanów Zjednoczonych pustych” – powiedział McAleenan. Oprogramowanie – wyjaśnił – może „potwierdzić, iż ciężarówka stwierdziła, iż ​​jest pusta, w manifeście wskazano, iż jest pusta, skan wykazał, iż jest pusta – funkcjonariusz nie musi marnować swojego cennego czasu w przeglądanie tego obrazu”.

W przypadku „jednorodnych ładunków”, takich jak ciężarówka pełna melonów, powiedział McAleenan, „możemy zbudować oprogramowanie, które powie funkcjonariuszowi: „Ten ładunek to powinny być melony, wygląda dokładnie tak samo jak pozostałe tysiące transportów melonów, które przekroczyły tę granicę”. w ciągu ostatnich dwóch lat, nie sądzimy, aby istniała potrzeba dalszej kontroli.”

Narzędzie, które nie pozostało używane na granicy, jest szkolone na podstawie wcześniejszych zdjęć rentgenowskich CBP. CBP posiada skarbnica danych na miliony pojazdów które co roku przechodzą przez porty wejścia – i kierujący nimi ludzie.

Jay Stanley, starszy analityk ds. polityki w projekcie mowy, prywatności i technologii ACLU, powiedział, iż wdrażanie sztucznej inteligencji na przejściach granicznych może budzić obawy dotyczące prywatności. „Kiedy przekroczysz granicę, agent CBP może przeszukać Twoją torbę, ale nie zrobi jej zdjęcia i nie przechowa” – powiedział. „Jeśli zamierzają stworzyć zupełnie inny system danych o Tobie i o tym, co znajduje się w Twoim samochodzie oraz o tym, ile osób jest w Twoim samochodzie, w tym zbiorze danych można zachować wiele danych osobowych”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału