Do policjantów z Dęblina zgłosił się 19-letni mieszkaniec powiatu ryckiego, który padł ofiarą oszustów działających w sieci.
Z relacji poszkodowanego wynika, iż po opublikowaniu ogłoszenia na popularnym portalu sprzedażowym, otrzymał wiadomość od rzekomego kupującego. W treści znajdował się link, który miał prowadzić do strony banku w celu „przyjęcia płatności”. Po kliknięciu w link 19-latek trafił na fałszywą stronę, do złudzenia przypominającą oryginalny serwis jego banku.
Wkrótce zadzwoniła do niego kobieta, podająca się za pracownicę banku, która poprosiła o podanie dwóch kodów BLIK w celu dokończenia transakcji. Mężczyzna, sądząc iż rozmawia z prawdziwą konsultantką, podał kody i autoryzował transakcje.
Po chwili rozmówczyni się rozłączyła, a z konta zniknęło 1200 zł. Policjanci prowadzą postępowanie w tej sprawie i ustalają osoby odpowiedzialne za oszustwo.

1 miesiąc temu








![Kamery źródłem koszmaru. Prezes UODO nie miał litości. Dodatkowo jeden szczegół pogorszył sprawę. Podpowiadamy co zrobić, by nie powtórzyć tego błędu [PORADNIK]](https://warszawawpigulce.pl/wp-content/uploads/2025/12/CCTV-kamera-monitoring.webp)

English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·