Do policjantów z Dęblina zgłosił się 19-letni mieszkaniec powiatu ryckiego, który padł ofiarą oszustów działających w sieci.
Z relacji poszkodowanego wynika, iż po opublikowaniu ogłoszenia na popularnym portalu sprzedażowym, otrzymał wiadomość od rzekomego kupującego. W treści znajdował się link, który miał prowadzić do strony banku w celu „przyjęcia płatności”. Po kliknięciu w link 19-latek trafił na fałszywą stronę, do złudzenia przypominającą oryginalny serwis jego banku.
Wkrótce zadzwoniła do niego kobieta, podająca się za pracownicę banku, która poprosiła o podanie dwóch kodów BLIK w celu dokończenia transakcji. Mężczyzna, sądząc iż rozmawia z prawdziwą konsultantką, podał kody i autoryzował transakcje.
Po chwili rozmówczyni się rozłączyła, a z konta zniknęło 1200 zł. Policjanci prowadzą postępowanie w tej sprawie i ustalają osoby odpowiedzialne za oszustwo.

8 godzin temu













English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·