Ryanair bezlitosny. Pasażer zakłócił lot, teraz musi zapłacić ponad 20 tys. zł kary

11 godzin temu
Coraz częściej dochodzi do incydentów na pokładach samolotów, gdzie pasażerowie zakłócają porządek i stwarzają zagrożenie. Ryanair jasno komunikuje, iż nie będzie tolerował takich zachowań. W poniedziałek krakowski sąd skazał mężczyznę, który zakłócał lot. Maszyna musiała zawrócić, a mężczyzna został wyprowadzony z pokładu. Teraz zapłaci wysoką karę.


Chodzi o rejs FR3435 z Krakowa do Paryża, który odbył się 14 października 2024 roku. Podczas lotu jeden z pasażerów zaatakował innych podróżnych, nie podporządkował się poleceniom załogi, a spowodował również uszkodzenie samolotu. W wyniku jego działań maszyna musiała zawrócić do Krakowa. Na lotnisku mężczyzna został usnięty z pokładu przez Straż Graniczną.

16 czerwca decyzją krakowskiego sądu pasażer został skazany na 8 miesięcy więzienia w zawieszeniu na 3 lata i został zobowiązany do zapłaty odszkodowania w wysokości 4 700 euro – czyli około 20 092,50 złotych.

"Ryanair dokłada wszelkich starań, aby wszyscy pasażerowie i załoga podróżowali w komfortowych warunkach, bez zbędnych utrudnień powodowanych przez niewielką liczbę niezdyscyplinowanych pasażerów" – podało Biuro Prasowe tanich linii.

Pasażer zakłócał lot Ryanaira. Teraz musi zapłacić 20 tysięcy złotych kary


Irlandzki przewoźnik przypomniał, iż stosuje politykę zerowej tolerancji wobec niewłaściwego zachowania na pokładzie. Ryanair zapowiada dalsze mające na celu zwalczanie podobnych incydentów na pokładzie samolotu z korzyścią dla zdecydowanej większości pasażerów, którzy nie powodują utrudnień w trakcie podróży.

"To niedopuszczalne, iż pasażerowie, z których wielu podróżuje ze swoimi rodzinami, muszą mierzyć się z niepotrzebnymi utrudnieniami z powodu zachowania jednego niesfornego pasażera. Ryanair przywiązuje dużą wagę do zapewnienia wszystkim pasażerom i załodze komfortowych i bezstresowych warunków podróży, wolnych od komplikacji powodowanych przez niewielką liczbę niesfornych pasażerów" – przekazała Alicja Wójcik-Gołębiowska, Head of Comms CEE&Baltics w Ryanair.

W rozmowie z naTemat.pl odnośnie polityki przewoźnika Alicja Wójcik-Gołębiowska podkreśliła: – Egzekwujemy wszystkie dostępne narzędzia – zgłaszamy sprawy do sądu, nakładamy zakazy lotów.

Idź do oryginalnego materiału