ROZMOWA TELEFONICZNA, KTÓRA URATOWAŁA ŻYCIE

1 rok temu
Służba w Policji to wyjątkowe powołanie. Wymaga poświęcenia, ale daje też wiele satysfakcji, szczególnie wtedy, kiedy ratuje się ludzkie życie. Doskonale wiedzą o tym dyżurni ze szczecińskich jednostek, którzy już wielokrotnie dzięki rozmowie telefonicznej ratowali z opresji osoby w kryzysie emocjonalnym. Tym razem za sprawą swojego doświadczenia zawodowego i „policyjnej czujności” dyżurny z Komisariatu Policji – Nad Odrą w Szczecinie, aspirant sztabowy Krzysztof Juszczyk nie dopuścił do targnięcia się na życie młodego człowieka.
W czwartek (10 sierpnia) szczecińscy policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące 25-letniego mężczyzny, który w wyniku próby samobójczej miał zranić się w rękę i potrzebuje pomocy specjalistycznej. Wysłany na miejsce jego przebywania patrol nie zastał mężczyzny. W związku z realnym zagrożeniem życia i zdrowia dyżurny Komisariatu Policji Szczecin – Nad Odrą, asp. szt. Krzysztof Juszczyk ustalił numer telefonu, a następnie zatelefonował do poszukiwanego 25-latka. Ten w ogóle nie chciał powiedzieć, gdzie się znajduje, jak się czuje, ani jak poważny jest jego stan.

Wraz z upływającym czasem szanse na odnalezienie mężczyzny były coraz mniejsze, ale kontynuowanie rozmowy telefonicznej przez dyżurnego w końcu doprowadziło do uzyskania informacji o aktualnym miejscu przebywania poszukiwanego w tym czasie przez patrole policyjne 25-latka. Policjant od razu przekazał informacje funkcjonariuszom, którzy odnaleźli potrzebującego pomocy. Na miejsce wezwana została załoga pogotowia ratunkowego, pod której opiekę trafił odnaleziony młody mieszkaniec naszego miasta.

Przypominamy, iż prośba o pomoc nie jest wstydem. Każdemu zdarzają się gorsze chwile czy niepowodzenia. Co ważne, nie musimy być sami z naszymi problemami. Na terenie całego kraju funkcjonują instytucje, których przedstawiciele są gotowi nieść pomoc. Ważne, aby osoby dotknięte depresją lub zachowaniami autodestrukcyjnymi nie pozostawały z problemem same. Wystarczy zadzwonić lub przyjść na rozmowę, w zamian uzyskując fachową poradę i wsparcie. O poradę oraz wskazanie odpowiedniej placówki można również zapytać dzielnicowego, dla którego pomoc mieszkańcom jest głównym priorytetem służby.

(KWP w Szczecinie / kp)

Idź do oryginalnego materiału