Rewolucja w popularnej sieci kawiarni! Koniec z dotychczasowymi zasadami [16.01.2025]

3 godzin temu

Starbucks, jedna z największych sieci kawiarni na świecie, wprowadza bezprecedensowe zmiany w swojej polityce obsługi klientów. Nowe regulacje całkowicie zrywają z dotychczasową filozofią otwartości, która charakteryzowała markę przez ostatnie lata, wprowadzając szereg restrykcyjnych zasad dotyczących korzystania z lokali.

Fot. Pixabay

Decyzja o radykalnej zmianie polityki firmy została podjęta w odpowiedzi na narastające problemy z osobami, które traktowały kawiarnie jako darmowe miejsca spotkań czy przestrzeń do pracy, nie dokonując żadnych zakupów. Sytuacja ta często prowadziła do tego, iż płacący klienci nie mogli znaleźć wolnego miejsca, by w spokoju wypić swoją kawę.

Nowo wprowadzony Kodeks Postępowania w Kawiarniach ustanawia jasne reguły: obecność w lokalu jest uzależniona od dokonania zakupu. Dotyczy to również korzystania z toalet, co stanowi znaczącą zmianę w porównaniu z polityką wprowadzoną w 2018 roku, kiedy to sieć zdecydowała się na całkowicie otwarty dostęp do swoich obiektów.

Ta wcześniejsza decyzja o pełnej dostępności była reakcją na kontrowersyjny incydent w Filadelfii, gdzie doszło do aresztowania dwóch czarnoskórych mężczyzn, którzy przebywali w kawiarni nie składając zamówienia. Wydarzenie to wywołało ogólnokrajową debatę na temat dyskryminacji rasowej i doprowadziło do tymczasowego złagodzenia zasad.

Nowy kodeks wprowadza również szereg dodatkowych obostrzeń, w tym zakaz palenia tytoniu i spożywania alkoholu w bezpośrednim sąsiedztwie lokali. Sieć kładzie szczególny nacisk na eliminację zachowań, które mogą przeszkadzać innym klientom lub zagrażać komfortowej atmosferze w kawiarniach.

Pracownicy sieci przejdą specjalne szkolenia przygotowujące ich do egzekwowania nowych zasad. Będą oni uprawnieni do proszenia o opuszczenie lokalu osób, które nie dostosują się do regulaminu. W przypadku odmowy współpracy, personel ma prawo wezwać służby porządkowe.

Zmiana może wyznaczać nowy trend w sektorze. Inne sieci kawiarni mogą pójść śladem Starbucksa, wprowadzając podobne regulacje w trosce o komfort płacących klientów i rentowność biznesu.

Warto podkreślić, iż nowe zasady będą wprowadzane w lokalach w Ameryce Północnej, ale można się spodziewać, iż z czasem zostaną rozszerzone na inne rynki. Sieć planuje jasną komunikację nowych zasad poprzez ich widoczne wyeksponowanie we wszystkich lokalach.

Idź do oryginalnego materiału