W dniu 20 maja 2024 r. złożyliśmy do Ministra Sprawiedliwości prof. Adama Bodnara wniosek o niezwłoczne wycofanie z Trybunału Konstytucyjnego stanowiska Prokuratora Generalnego z dnia 6 marca 2020 r. (PK VIII TK 23.2018) o zgodności z Konstytucją RP art. 15c, art. 22a, w zw. z art. 13b ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz art. 1 pkt 4, pkt 6-7 i art. 2 ustawy zmieniającej z dnia 16 grudnia 2016 r., złożonego tam – z upoważnienia ówczesnego Prokuratora Generalnego – przez byłego jego zastępcę Roberta Hernanda do sprawy o sygn. akt P 4/18.
Po 475 dniach, w dniu 28 sierpnia 2025 r,. na adres Federacji wpłynęła odpowiedź Dyrektora Biura Spraw Konstytucyjnych Prokuratury Krajowej – prokuratora Prokuratury Krajowej Jarosława Karalusa, w której Pan Prokurator, w sposób dość zawiły, wyjaśnia dlaczego nie można podjąć działań w sprawie naszego wniosku. Treścią odpowiedzi zajmiemy się niebawem, ale należałoby chyba wyjaśnić, dlaczego Prokuratura Krajowa zlekceważyła przepisy art. 35 § 1 – 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Z wnioskiem o podobnej treści wystąpiliśmy również do Marszałka Sejmu Szymona Hołowni. (TUTAJ). W tym przypadku odpowiedzią jest wyniosłe milczenie.



___________________________________
Pismo w formacie .pdf