Jak ustalili mundurowi, na przełomie października i listopada 2022 roku miał on oszukiwać klientów, przedkładając im do podpisu umowy kompletnie niezgodne z wcześniejszymi ustaleniami. Używał do tego tabletu, co w przypadku starszych osób dodatkowo utrudniało im zorientowanie się, iż padają właśnie ofiarą przestępstwa. Zamiast rezygnacji z usługi, umowy dotyczyły jej kontynuacji w ramach wyższego abonamentu. Mało tego, na koszt pokrzywdzonych pracownik miał uzyskiwać dla siebie sprzęt elektroniczny taki jak router, telefon komórkowy czy też zegarek. W jednym przypadku, mężczyzna miał pokusić się choćby o podrobienie podpisu klientki. Za swoje wysokie wyniki sprzedażowe otrzymywał miesięczne premie wynoszące sporo ponad 1000 złotych każda.
Gdy tylko funkcjonariusze dowiedzieli się o sprawie, natychmiast rozpoczęli czynności zmierzające do przerwania przestępczego procederu i postawienia zarzutów dla nieuczciwego sprzedawcy. Dotarli oni do kolejnych pokrzywdzonych, których łącznie było siedmiu. Dokładnie ustalili przebieg każdej z wizyt w salonie, a także zakres w jakim zostali oszukani. 21-latek usłyszał zarzuty oszustwa oraz fałszerstwa. Przestępstwo oszustwa zagrożone jest karą do 8 lat pozbawienia wolności.
(KWP w Gorzowie Wlkp. / sc)