Popularny bank apeluje do klientów! Ostrzega przed trzema rodzajami niebezpieczeństw

4 godzin temu

W swoim wpisie w mediach społecznościowych Bank BNP Paribas apeluje do klientów o zachowanie ostrożności, oraz zwracanie uwagi, gdzie podają oni swoje dane logowania. Oszuści bowiem bezustannie stosują ataki phishingowe, które mają na celu wyłudzenie wspomnianych danych, a te mogą posłużyć do kradzieży środków z konta

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce

Bank BNP Paribas w swoim komunikacie zwraca uwagę na trzy główne kategorie niebezpieczeństw, które stosowane są przez cyberprzestępców. Są to fake newsy, spreparowane wiadomości e-mail oraz SMS-y z linkami prowadzącymi do nieznanych stron. Oszuści wykorzystując różne preteksty, manipulują potencjalnymi ofiarami, by zmusić je do wykonania konkretnych instrukcji.

W niektórych przypadkach atakujący zachęcają potencjalne ofiary do pobrania fałszywego załącznika, kliknięcia w podany w wiadomości skrócony link, który prowadzi do spreparowanej strony, lub deklarować konieczność pobrania aplikacji do zdalnej obsługi komputera. Należy pamiętać również o fakcie, iż oszuści są biegli w stosowaniu różnych socjotechnik oraz metodach manipulacji, dlatego ich ataki na pierwszy rzut oka mogą wyglądać niezwykle wiarygodnie.

Bank apeluje, aby bazować jedynie na wiarygodnych informacjach ze sprawdzonych źródeł oraz bieżąco śledzić informacje o cyberbezpieczeństwie. Poleca swoim klientom wewnętrzny kanał komunikacji w swojej aplikacji – GOmobile. Należy również dbać o regularną aktualizację oprogramowania, zmienianie haseł oraz włączanie uwierzytelniania dwuetapowego. To ostatnie uniemożliwia oszustom zalogowanie się na konto ofiary, choćby po wykradnięciu loginu oraz hasła.

Idź do oryginalnego materiału