Policja sprawdza wywiadowcze i kryminalne bazy danych po wykryciu błędów w danych telefonu O2

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Policja sprawdza wywiadowcze i kryminalne bazy danych w związku z ostrzeżeniami o błędach w danych dostarczanych policji i służbom wywiadowczym przez dostawcę usług mobilnych O2.

Przyjmuje się, iż specjaliści policyjni manualnie sprawdzają tysiące zbiorów danych dostarczonych przez firmę telekomunikacyjną do celów wywiadowczych, zwalczania terroryzmu lub do wykorzystania w dochodzeniach karnych.

Błędy w danych komunikacyjnych uzyskanych od O2 przez policję i agencje wywiadowcze oznaczają, iż unikalne numery identyfikacyjne – znane jako międzynarodowy numer identyfikacyjny sprzętu mobilnego (IMEI) – które identyfikują każdy telefon komórkowy, nie są rejestrowane w sposób wiarygodny.

Usterka wpływająca na dane w telefonach komórkowych dostarczane przez O2 od ponad 18 miesięcy do połowy 2022 r. oznacza, iż ​​telefony komórkowe i wiadomości można przypisać niewłaściwemu telefonowi. Błąd może również mieć wpływ na dane o lokalizacji telefonu komórkowego.

Prawnicy twierdzą, iż nie zostali formalnie poinformowani o problemie i wyrazili obawy, iż wadliwe dane komunikacyjne mogą opóźnić procesy lub podważyć zaufanie do wymiaru sprawiedliwości.

Przewodnicząca Izby Adwokatów Karnych, Tana Adkin KC, stwierdziła, iż ​​ujawnienie informacji na temat wiarygodności danych komunikacyjnych jest niezbędne.

„Dostarczanie wszelkich informacji na temat wiarygodności dowodów jest niezbędne do prowadzenia uczciwych procesów i zapewnienia wiary opinii publicznej w system wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych” – powiedziała Computer Weekly.

Ryzyko błędnych danych

O2, będący częścią hiszpańskiej firmy telefonicznej Telefónica i działający jako Virgin Media O2, jest drugim co do wielkości operatorem sieci komórkowej w Wielkiej Brytanii, posiadającym 24 miliony abonentów indywidualnych.

Dane komunikacyjne – obejmujące szczegółowe informacje o właścicielu telefonu komórkowego, historii jego lokalizacji oraz szczegółowe informacje o tym, kiedy i z kim przeprowadzono wymianę połączeń telefonicznych i wiadomości – są wykorzystywane przez śledczych do śledzenia lokalizacji osób oraz do tworzenia list ich kontaktów i współpracowników .

Według twierdzeń Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w 2020 r. dane komunikacyjne odegrały rolę w każdej większej operacji antyterrorystycznej służb bezpieczeństwa w ciągu ostatniej dekady. Wykorzystywano je również jako dowód w 95% wszystkich dochodzeń w sprawie poważnych przestępstw zorganizowanych prowadzonych przez Prokuraturę Koronną.

Jessica Sobey, adwokat w kancelarii adwokackiej Prawnicy ds. partnerstwa Stokoektóry ma doświadczenie w zakresie dowodów z telefonu komórkowego w procesach karnych, stwierdził, iż istnieje ryzyko, iż wymiar sprawiedliwości znajdzie się w sytuacji, w której dowody przedstawione jako wiarygodne mogą być zasadniczo błędne.

Sprawa uwydatnia szerszy problem, jakim jest to, iż od 2000 roku następuje tzw zmiany w ustawie o policji i dowodach karnych z 1984 rsądy zakładają, iż dowody komputerowe są wiarygodne, chyba iż istnieją dowody wskazujące inaczej.

„Biorąc pod uwagę setki, jeżeli nie tysiące wyroków skazujących opartych na zapisach danych rozmów i lokalizacjach uzyskanych z wadliwego oprogramowania, nie można niedoceniać potrzeby dalszej analizy domniemanej niezawodności systemów komputerowych i „dowodów”, które one dostarczają” – powiedziała. powiedział.

„Jeśli występują problemy z oprogramowaniem, które leżą po stronie samego dostawcy usług telekomunikacyjnych, niekoniecznie zostaną one wykryte przez ekspertów ds. obronności analizujących surowe dane” – dodała.

Sobey stwierdziła, iż ​​dokładność i prawidłowe przypisanie danych geolokalizacyjnych to „ogromny problem” w sprawach karnych, w których lokalizacja osób na miejscu przestępstwa opiera się na lokalizacji telefonu.

Chociaż jest mało prawdopodobne, aby sprawy rozpoczęte w połowie 2022 r. trafiły już do sądu, biorąc pod uwagę obecne zaległości w sprawach karnych, stwierdziła, iż ​​prawdopodobnie zdarzają się sprawy, w których oskarżonym udzielono porad i podjęto działania w oparciu o fałszywe informacje Informacja.

Problemy z danymi w telefonach komórkowych w Danii w 2019 r. doprowadziły do ​​tego kraju zwolnić 34 osoby oraz przegląd ponad 10 000 spraw sądowych po wykryciu błędów w oprogramowaniu, które przekształca dane w użyteczny dowód.

Dania zawiesił korzystanie z danych komunikacyjnych jako dowód w procesach karnych przez dwa miesiące po wykryciu poważnych błędów w danych komunikacyjnych miało to wpływ na dokładność danych geolokalizacyjnych.

Analiza kryminalistyczna

Jednak urzędnicy Home Office twierdzą, iż istnieją „istotne różnice” między incydentem w Danii a incydentem w Wielkiej Brytanii, gdzie wpływ ma tylko na dane komunikacyjne od jednego usługodawcy.

Twierdzą, iż brytyjscy śledczy mogą skorzystać z „wielu dróg”, aby uzyskać informacje wymagane do wniesienia oskarżenia.

Na przykład śledczy mogą zwrócić się do Urzędu ds. Autoryzacji Danych Komunikacyjnych (OCDA) o dane komunikacyjne z telefonów komórkowych. OCDA posiada możliwość pozyskiwania danych komunikacyjnych dostarczanych przez operatorów telekomunikacyjnych z portalu cyfrowego.

Według najnowsze daneOCDA – która w tym roku stała się częścią Investigatory Powers Commissioners Office – niezależnego organu regulacyjnego – otrzymała w 2022 r. ponad 270 000 zezwoleń na przetwarzanie danych komunikacyjnych, z czego ponad 98% zostało zatwierdzonych.

Agencja posiadająca biura w Birmingham i Manchesterze świadczy usługi siedem dni w tygodniu w godzinach od 7:00 do 22:00. Aby uzyskać dostęp do danych telefonicznych, śledczy muszą uzyskać zgodę wyższego rangą funkcjonariusza i OCDA, ale nie potrzebują nakazu.

Zazwyczaj śledczy otrzymują dwa raporty – formalny w formacie PDF oraz wersję elektroniczną do wprowadzenia do specjalistycznego oprogramowania, np CSAS – twierdzi ekspert medycyny sądowej Peter Sommer.

„Może to stworzyć mapy pokazujące ruch telefonu komórkowego w czasie, a także wykorzystać analizę łączy do pokazania częstotliwości kontaktów między telefonami. Oprogramowanie ujawnia potencjalne spiski przestępcze – handel narkotykami na terenie hrabstw, terroryzm itp. Można go również wykorzystać do wsparcia lub podważenia alibi” – powiedział.

Należy ujawnić wiarygodność danych komunikacyjnych

Tana Adkin KCkrzesło Stowarzyszenie Adwokatów Karnychstwierdził, iż dostarczanie informacji na temat wiarygodności dowodów jest niezbędne do przeprowadzenia rzetelnych procesów.

„Izba Adwokacka w sprawach karnych nie została poinformowana o żadnych rzekomych brakach w zbiorach danych udostępnianych policji i prokuraturze przez operatorów sieci telefonii komórkowej.

„Członkowie niezależnej Izby Karnej bronią i ścigają w naszych sądach szereg poważnych przestępstw, opierając się na dowodach przedstawionych zgodnie ze ścisłymi zasadami ujawniania informacji.

„CBA z niecierpliwością oczekuje na wszelkie aktualizacje od odpowiednich organów, w tym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, dotyczące danych z telefonów komórkowych w postępowaniach karnych, aby zapewnić stałe przestrzeganie zasad ujawniania informacji” – powiedziała.

Błędy w trakcie sprawdzania

Krajowa Rada Szefów Policji (NPCC) potwierdziła, iż ​​powiadomiła wszystkie siły policyjne w Wielkiej Brytanii o problemach z danymi O2, które po raz pierwszy zgłoszone przez Norma wieczornaoraz iż siły policyjne „odpowiednio przeglądają swoje dane”.

„W całym kraju realizowane są prace nad pełnym zrozumieniem problemu i jego rozwiązaniem” – powiedział rzecznik.

Krajowa Służba Danych Łączności Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, część Grupy Bezpieczeństwa Wewnętrznego (patrz ramka), udziela także wskazówek policji, agencjom wywiadowczym i innym organom rządowym.

Rzecznik O2 powiedział: „Badamy problem związany z dokładnością niektórych danych przekazywanych niektórym partnerom operacyjnym. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie i powiadomiliśmy odpowiednie organy, podjęliśmy kroki, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu problemu w krótkim okresie, a nasze zespoły w tej chwili pracują nad ustaleniem faktów i pełnym rozwiązaniem wszelkich problemów, co jest najwyższym priorytetem.

Rzecznik NPCC dodał: „Na początku tego roku zostaliśmy poinformowani o błędzie dotyczącym niektórych danych dostarczonych przez firmę telekomunikacyjną”.

Powiedzieli, iż współpracuje z „szeregiem partnerów”, aby ustalić dokładne konsekwencje usterki i „zapewnić podjęcie wszystkich odpowiednich kroków” w celu złagodzenia i rozwiązania problemu.

„Kontynuujemy ścisłą współpracę z Prokuraturą Koronną, Prokuraturą Publiczną Irlandii Północnej oraz Urzędem Koronnym i Służbą Prokuratora Fiskalnego, aby zrozumieć skutki i podjąć niezbędne kroki. Na tym etapie nie możemy nic więcej komentować” – dodał rzecznik NPCC.

Rzecznik Home Office powiedział: „Jesteśmy świadomi problemu z udziałem operatora telekomunikacyjnego, który miał wpływ na dostarczanie danych komunikacyjnych. Współpracujemy z odpowiednimi organizacjami i niewłaściwe byłoby dalsze komentowanie tej sprawy, dopóki dochodzenie jest w toku”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału