

Do policji zgłosiła się kobieta, której konto w mediach społecznościowych oraz skrzynka pocztowa zostały przejęte przez nieznanego sprawcę. Oszust rozesłał wiadomości z prośbą o pilne pożyczenie pieniędzy. Niestety, jedna z osób nie zweryfikowała prośby i przekazała kody płatności, tracąc 2800 złotych.
– 48-letnia kobieta poinformowała policjantów, iż padła ofiarą cyberprzestępstwa: nieznany sprawca włamał się na jej konto pocztowe oraz konto w popularnym serwisie społecznościowym. Następnie oszust, podszywając się pod kobietę, rozesłał do jej znajomych wiadomości tekstowe z prośbą o pomoc finansową i szybkie przesłanie kodów do płatności mobilnych – przekazuje nadkom. Tomasz Żerański z KMP w Ostrołęce.
Niestety, jedna z internetowych znajomych uwierzyła w historię i przesłała dwa kody, w wyniku czego straciła 2800 złotych.
– Apelujemy o ostrożność i ograniczone zaufanie do wiadomości z prośbami o pieniądze otrzymywanych drogą elektroniczną – choćby jeżeli nadawcą jest ktoś nam znajomy. Zawsze należy weryfikować takie prośby, najlepiej dzwoniąc do tej osoby i upewniając się, iż rzeczywiście potrzebuje pomocy – zaznacza oficer prasowy.
Policja przypomina także o konieczności odpowiedniego zabezpieczania danych logowania – zarówno do skrzynki e-mail, jak i portali społecznościowych.
Silne hasła oraz uwierzytelnianie dwuskładnikowe to podstawowe środki ochrony przed tego rodzaju oszustwami.
mat