
61-latek z powiatu wyszkowskiego stracił ponad 14 tys. zł, wykonując polecenia rzekomych pracowników banku. Policjanci przypominają o zachowaniu ograniczonego zaufania i weryfikowaniu przekazywanych nam informacji. Do Komendy Powiatowej Policji w Wyszkowie zgłosił się 61-letni mieszkaniec powiatu wyszkowskiego, który poinformował mundurowych o tym, iż padł ofiarą oszustwa na tzw. „pracownika banku”. Mężczyzna w krótką chwilę stracił ponad 14 tys. zł. Jak doszło do oszustwa? Do mężczyzny zadzwonił telefon. Rozmówca przedstawił się jako pracownik banku i poinformował, iż ktoś próbował złożyć wniosek kredytowy na jego dane osobowe. Fałszywy konsultant zapewniał, iż sytuacja jest poważna i wymaga natychmiastowej reakcji. Aby dodać wiarygodności, przekazał rozmowę „specjalistce”, która potwierdziła wcześniejsze informacje i zobowiązała się zabezpieczyć zgromadzone na jego koncie środki. Kobieta poleciła mężczyźnie wypłacić środki z konta, a następnie wpłacić je we wskazanym przez nią wpłatomacie, rzekomo po to, by zabezpieczyć pieniądze na innym, bezpiecznym koncie. Oszustka przez cały czas pozostawała na linii, kontrolując każd















English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·