Legnicka policja wyjaśnia okoliczności wyłudzenia pieniędzy, do którego doszło w ostatnich dniach w Legnicy. Na komendę zgłosił się mężczyzna, który odebrał telefon od „pracowników banku” i stracił swoje pieniądze.
Jak zeznał mężczyzna, zadzwoniła do niego kobieta z informacją, iż ktoś chce zrobić przelew na jego konto bankowe i zapytała w jakim banku ma konto.
– Gdy rozmówczyni uzyskała informację, powiadomiła, iż połączy z konsultantem danego banku. Wówczas mężczyzna podający się za pracownika banku powiedział, iż oszczędności zgromadzone na koncie są zamrożone – relacjonuje Anna Tersa z KMP Legnica. – Podczas rozmowy namówił legniczanina do wybrania oszczędności i wpłacenia ich wpłatomatem za pośrednictwem podanych przez niego kodów BLIK. Działanie to, według oszusta miało na celu zabezpieczenie środków, które jak zapewnił, zostaną zwrócone jeszcze tego samego dnia.
Legniczanin był pewny, iż chroni swoje pieniądze. Czekał na przelew, kory nigdy nie przyszedł. Dopiero po długim czasie mężczyzna zdał sobie sprawę z tego, iż padł ofiarą oszustów.