Rażące błędy proceduralne i zarządcze, niewystarczające kwalifikacje pracowników punktu utrzymania taboru, opóźnienia napraw i przeglądów, a także zbyt niska jakość tych, które się odbyły – to główne ustalenia audytu zleconego przez nowy Zarząd POLREGIO. Ich skutkiem jest zawiadomienie do Prokuratury i powiadomienie Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Przewoźnik zapowiada kolejną kontrolę.
Audyt w Lubuskim Zakładzie POLREGIO ruszył we wrześniu 2024 r. Obejmował lata 2020-2024. Jak ustalili audytorzy, przez lata dochodziło do niewłaściwego wykorzystywania majątku spółki skutkującego utratą przez nią przychodów. Błędy finansowe i zarządcze nie były jedynymi, na jakie natrafili audytorzy. Uchybienia pojawiały się również w zakresie utrzymania i napraw taboru. Występowały okresy, gdy sprawnych było średnio jedynie 45% pojazdów, co oznaczało ponadnormatywne wykorzystanie taboru pozostającego w użyciu. To z kolei skutkowało podwyższoną awaryjnością pojazdów i ich częstszymi wyłączeniami.
Brak sprawnego taboru wynikał również z nieefektywnej organizacji pracy w Punkcie Utrzymania Taboru „Rzepin”. Przewoźnik podjął decyzję o zmianach kadrowych w kierownictwie Zakładu.