Pilny komunikat bezpieczeństwa. PKO BP ostrzega wszystkich klientów!

1 tydzień temu

Cyberprzestępcy nie próżnują i znów atakują klientów banków. Tym razem na celowniku znaleźli się użytkownicy PKO BP. Bank wydał pilne ostrzeżenie przed niebezpieczną kampanią phishingową, która może doprowadzić do utraty pieniędzy i danych osobowych.

Fot. Warszawa w Pigułce

Oszuści rozsyłają fałszywe e-maile, podszywając się pod PKO BP. W wiadomościach informują o rzekomej „płatności przychodzącej” i nakłaniają odbiorców do pobrania załącznika, by potwierdzić dane. To pułapka – plik zawiera złośliwe oprogramowanie, które może zainfekować komputer i umożliwić przestępcom dostęp do wrażliwych informacji.

PKO BP podkreśla, iż nigdy nie prosi klientów o potwierdzanie danych poprzez załączniki e-mail. Bank apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i niepodejmowanie żadnych działań sugerowanych w podejrzanych wiadomościach.

Jak rozpoznać oszustwo? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na adres nadawcy – w tym przypadku nie przypomina on oficjalnego adresu PKO BP. Ponadto, wiadomość nie zawiera charakterystycznych dla banku elementów graficznych.

W razie otrzymania takiego e-maila, eksperci radzą natychmiast go usunąć, nie otwierając załączników ani nie klikając w linki. jeżeli ktoś już to zrobił, powinien niezwłocznie skontaktować się z infolinią banku pod numerem 800 302 302.

Pamiętajmy, iż czujność i zdrowy rozsądek to najlepsza obrona przed internetowymi oszustami. Nie dajmy się zwieść obietnicom łatwych pieniędzy i zawsze weryfikujmy źródło otrzymywanych wiadomości.

Idź do oryginalnego materiału