Pilny komunikat banku! Ostrzega klientów przed atakami oszustów

1 tydzień temu

PKO BP opublikował komunikat, w którym ostrzega przed trwającą kampanią phishingową, w której cyberprzestępcy wykorzystują wizerunek banku. Klienci w tej chwili powinni być szczególnie ostrożni, zwłaszcza podczas przeglądania swojej poczty e-mail. W fałszywych wiadomościach znajdują się bowiem niebezpieczne załączniki

Fot. Shutterstock

PKO BP w swoim komunikacie ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail, w których przestępcy podszywają się pod bank. Osoby, które nie zorientują się w porę i będą postępowały według instrukcji zawartej w mailu mogą doprowadzić do zainfekowania komputera, a w konsekwencji do utraty danych i potencjalnej kradzieży środków z konta bankowego.

W wiadomości cyberprzestępcy informują o rzekomej oczekującej płatności przychodzącej, a odbiorca aby ją otrzymać, musi dokonać potwierdzenia w załączonym pliku. Oczywiście całość nie ma związku z rzeczywistością, a wiadomości tego typu nie są wysyłane przez PKO BP. Po dokładniejszym przyjrzeniu się mailowi można zauważyć nietypowy adres e-mail, który nie przypomina choćby autentycznego adresu banku.

Należy pamiętać, iż banki nie komunikują się ze swoimi klientami w ten sposób, dlatego takie podejrzane wiadomości należy z góry traktować jako próbę ataku. W razie jakichkolwiek wątpliwości pierwszym krokiem powinno być skontaktowanie się z infolinią banku, pod jej oficjalnym numerem.

Idź do oryginalnego materiału