Oszustwo na pracownika banku: 34-latka straciła ponad 22 tysiące złotych

1 miesiąc temu
Zdjęcie: 60-894069-1


Na początku września policjanci ze Świętochłowic otrzymali zgłoszenie o oszustwie, w wyniku którego 34-letnia kobieta straciła ponad 22 tysiące złotych. Ofiara zaufała osobie podającej się za konsultanta bankowego.

Do kobiety zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik jej banku. Ostrzegł ją, iż jej konto bankowe jest zagrożone, a ktoś próbuje się na nie włamać i dokonać wypłaty pieniędzy w innym mieście. Fałszywy konsultant polecił 34-latce przesłać wiadomość e-mail z deklaracją, iż nie wykonywała żadnych operacji bankowych poza miejscem zamieszkania.

Następnie rozmówca przekierował kobietę do rzekomego pracownika działu technicznego banku, który nakazał przesłać kolejną wiadomość e-mail z informacją o saldzie wszystkich posiadanych kont. W dalszej rozmowie poinformował kobietę, iż zostaną dla niej utworzone „konta techniczne”, na których jej oszczędności będą rzekomo bezpieczne. Pod wpływem presji i przekonania, iż działa dla własnego bezpieczeństwa, kobieta wykonała dwa przelewy na wskazane konto, które zostało zarejestrowane na jej dane osobowe. Łączna strata wyniosła ponad 22 tysiące złotych.

Policja przypomina, iż pracownicy banków nigdy nie proszą o przesyłanie e-maili z informacjami o stanie konta, podawanie danych do logowania ani o przelewanie pieniędzy na inne konta. W przypadku podejrzeń o oszustwo, zaleca się samodzielne skontaktowanie się z bankiem przez oficjalną infolinię.

red
źródło: Policja Śląska

Idź do oryginalnego materiału