Gnieźnieńscy policjanci otrzymali kolejną informację o oszustwie. Z relacji pokrzywdzonego mieszkańca Gniezna wynikało, iż zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownika banku. Rozmówczyni poinformowała pokrzywdzonego, iż ktoś próbował wykonać przelew z jego konta, jednak ten przelew nie został autoryzowany. Mężczyzna chciał chronić swoje oszczędności.
Po niedługim czasie skontaktował się z nim telefonicznie rzekomy przedstawiciel banku zajmujący się cyberprzestępczością. Konsultant przekazał, iż zostały złożone na dane pokrzywdzonego 4 wnioski kredytowe. Polecił, aby mężczyzna przelał pieniądze na konto tymczasowe. Pokrzywdzony przelał pieniądze na łączną kwotę 24 000 złotych na wskazane konto. Jednak nabrał pewnych podejrzeń i dzięki drugiego telefonu wezwał infolinię swojego banku. Wtedy dowiedział się, iż numer z którego do niego dzwoniono nie należy do banku, podobnie jak i rzekomy przedstawiciel.

3 miesięcy temu






![Kamery źródłem koszmaru. Prezes UODO nie miał litości. Dodatkowo jeden szczegół pogorszył sprawę. Podpowiadamy co zrobić, by nie powtórzyć tego błędu [PORADNIK]](https://warszawawpigulce.pl/wp-content/uploads/2025/12/CCTV-kamera-monitoring.webp)


English (US) ·
Polish (PL) ·
Russian (RU) ·