Policjanci z Białej Podlaskiej przyjęli dwa zgłoszenia dotyczące oszustw dokonanych za pośrednictwem komunikatorów internetowych. W obu przypadkach sprawcy włamali się na konta w mediach społecznościowych, po czym – podszywając się pod ich właścicielki – wysłali do bliskich wiadomości z prośbą o opłacenie zakupów.Z relacji 52-letniej kobiety wynikało, iż otrzymała wiadomość od osoby, którą uznała za swoją siostrę. Nadawczyni prosiła o opłacenie zamówień kodami Blik, obiecując zwrot pieniędzy tego samego dnia. Pokrzywdzona przekazała kody, a dopiero później dowiedziała się, iż konto siostry zostało przejęte przez oszustów.Podobnie wyglądała sytuacja 34-letniego mężczyzny, który również przesłał kody Blik osobie podszywającej się pod jego siostrę. W obu przypadkach pokrzywdzeni stracili łącznie blisko 3 tysiące złotych. – Pamiętajmy, aby takie wiadomości weryfikować i przed dokonaniem transakcji upewnić się, czy jej nadawcą rzeczywiście jest nasz znajomy. Najlepiej jest zadzwonić do osoby, która rzekomo potrzebuje naszej pomocy – przestrzega nadkom. Barbara Salczyńska-Pyrchla z KMP Biała Podlaska.Sprzedawał felgi. Z jego konta zniknęła duża sumaW pogoni za lisemCoraz więcej studentów. Akademia Bialska zainaugurowała nowy rok akademicki [GALERIA ZDJĘĆ]