OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 30 TYSIĘCY ZŁOTYCH

bstok.pl 7 godzin temu
Zdjęcie: OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 30 TYSIĘCY ZŁOTYCH


OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA BLISKO 30 TYSIĘCY ZŁOTYCH
Data publikacji 31.10.2025

Kobieta oszukana „na pracownika banku” straciła blisko 30tysięcy złotych. 39-latka telefonicznie usłyszała typową dla takich przestępstw historię o włamaniu na jej konto. Zmanipulowana kobieta wykonywała wszystkie polecenia rzekomych konsultantów, które miały uchronić jej oszczędności. Po raz kolejny apelujemy o ostrożność przy dokonywanych operacjach finansowych.










Do siemiatyckiej komendy zgłosiła się 39-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”.Z jej relacji wynikało, iż najpierw zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant parabanku i poinformował, iż kobieta rzekomo próbuje zaciągnąć kredyt. Gdy pokrzywdzona zaprzeczyła, rozmówca poinformował, iż sprawa zostanie zgłoszona do jej banku i iż niedługo ktoś się z nią skontaktuje. Po chwili zadzwonił kolejny mężczyzna, który podawał się za pracownika banku. Oświadczył, iż środki kobiety są zagrożone i polecił jej przekazywać kody, które otrzymywała na telefon oraz na pocztę e-mail. Tłumaczył, iż w ten sposób bank zabezpieczy jej pieniądze przed oszustami. W rzeczywistości, przekazując kody autoryzacyjne, kobieta umożliwiła przestępcom dokonanie transakcji z jej konta. W efekcie straciła blisko 30 tysięcy złotych. Kiedy rzekomy konsultant zakończył rozmowę, 39-latka zorientowała się, iż padła ofiarą oszustwa i natychmiast zgłosiła sprawę policjantom.


Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.


Ponadto przypominamy, iż w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Bank czy Policja! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.



Źródło: Policja Podlaska

Idź do oryginalnego materiału