
OSZUKANA „NA PRACOWNIKA BANKU” STRACIŁA 1600 ZŁOTYCH
Data publikacji 17.09.2025
Do bielskich policjantów zgłosiła się kolejna osoba oszukana „na pracownika banku”. 38-latka telefonicznie usłyszała historię o włamaniu na jej konto. Zmanipulowana kobieta wykonywała wszystkie polecenia rzekomych konsultantów, które miały uchronić jej oszczędności. Okazało się jednak, iż straciła 1600 złotych.
Bielscy policjanci otrzymali kolejną informację o oszustwie. Pokrzywdzona powiedziała, iż zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Rozmówca przekazał, iż na jej konto z oddziału w Gdańsku wpłynął wniosek kredytowy. Kobieta zdziwiła się, ponieważ nic nie wiedziała o takim wniosku. Konsultant powiedział, iż pomogą jej to zweryfikować i ochronić oszczędności. W tym celu przełączył 38-latkę do działu technicznego. Kolejny rozmówca pytał kobietę o stan konta i wysokość trzech ostatnich operacji, a następnie poinstruował ją, jak zablokować konto. Zmanipulowana kobieta wykonywała wszystkie jego polecenia, w tym wygenerowała kod blik, a następnie autoryzowała go. Po chwili uświadomiła sobie, iż to może być oszustwo i rozłączyła się. Następnie poszła do banku aby osobiście ustalić, co się stało. Tam dowiedziała się, iż blikiem przelała oszustom 1600 złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie informują o zagrożonych pieniądzach i nie żądają od klientów podania loginu, hasła i kodów autoryzacyjnych. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, dzwoniąc pod numer 112.
Ponadto przypominamy, iż w celu uwiarygodnienia kontaktu oszuści potrafią na telefonie ofiary wyświetlić numer telefonu lub nazwę instytucji, np. Bank czy Policja! Dlatego, w przypadku otrzymania takiego telefonu, należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby.
Źródło: Policja Podlaska