Kanadyjska Agencja Służb Granicznych (CBSA) poinformowała, iż 2 października udało się rozwiązać problem z kolejną awarią systemu, która wpłynęła na funkcjonowanie kiosków kontrolnych na lotniskach w całej Kanadzie. Podróżni mogą jednak przez cały czas borykać się z opóźnieniami.
„Awaria została rozwiązana” – poinformowała CBSA w poście opublikowanym 2 października około godziny 13:50. „Podróżujący mogą przez cały czas doświadczać opóźnień w krótkim okresie, ponieważ wznowimy normalną obsługę. Dziękujemy za cierpliwość i przepraszamy za wszelkie niedogodności”. Awaria mogła mieć wpływ na funkcjonowanie lotnisk w Vancouver, Calgary, Edmonton, Winnipeg, Toronto, Ottawie, Montrealu, Quebecu i Halifaxie.
Około godziny 11:45 lotnisko międzynarodowe Toronto Pearson ostrzegło podróżnych w poście X, iż awaria ma wpływ na Terminale 1 i 3, a pasażerowie mogą spodziewać się „dłuższego niż zwykle” czasu oczekiwania.
Kioski kontroli elektronicznej mają na celu przyspieszenie czasu przetwarzania danych podczas podróży międzynarodowych do i z Kanady poprzez weryfikację tożsamości podróżnych i odbieranie zgłoszeń celnych.
Ponieważ kioski zostały tymczasowo zamknięte, podróżni zostali przekierowani do głównych stanowisk kontroli, gdzie funkcjonariusze straży granicznej przeprowadzili ręczną kontrolę. Rzecznik CBSA poinformował, iż CBSA współpracowała z zarządem lotniska, aby przyspieszyć odprawę podróżnych, zminimalizować opóźnienia i zakończyć weryfikację zgodnie z wymaganiami.
Awaria systemu CBSA , do której doszło na początku tego tygodnia, miała miejsce 28 września i wpłynęła również na działanie kiosków kontrolnych na kilku dużych lotniskach, w tym w Vancouver, Calgary, Toronto, Montrealu i Quebecu.