Ogłoszenie, które kosztowało 11 tysięcy. Fałszywy konsultant wyłudził pieniądze

3 godzin temu
Zdjęcie: Ogłoszenie, które kosztowało 11 tysięcy. Fałszywy konsultant wyłudził pieniądze


Próba zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży samochodu zakończyła się utratą ponad 11 tysięcy złotych. 45-letni mężczyzna i jego córka padli ofiarą oszusta, który podszył się pod konsultanta serwisu ogłoszeniowego. Cała procedura odbyła się przez telefon, z użyciem kodów BLIK.

Zgłoszenie dotyczące oszustwa internetowego wpłynęło wczoraj (5.08) od mieszkańca powiatu płońskiego, który próbował wystawić na sprzedaż samochód poprzez popularny portal ogłoszeniowy. Po opłaceniu ogłoszenia przez córkę zgłaszającego, na ekranie pojawiła się informacja, iż w ciągu kilku minut skontaktuje się konsultant, by pomóc w aktywacji ogłoszenia.

Rzeczywiście, niedługo zadzwonił mężczyzna podający się za konsultanta. Rozmówca przekonał pokrzywdzonego, iż z powodu dokonania płatności z konta innej osoby (córki), ogłoszenie zostało tymczasowo zawieszone. Aby je aktywować, konieczne miało być przelanie „weryfikacyjnej” opłaty w wysokości 1500 zł – rzekomo zwracanej po aktywacji ogłoszenia.

Córka dokonała pierwszej płatności, po czym na stronie pojawiła się informacja o konieczności wykonania kolejnej transakcji – w celu zwrotu poprzedniej wpłaty. niedługo potem pojawił się kolejny komunikat z prośbą o podanie nowego kodu.

Mężczyzna cały czas był w kontakcie telefonicznym z osobą podszywającą się pod konsultanta, jednak co jakiś czas oszust rozłączał się i dzwonił ponownie z innego numeru.
Kiedy córka już nie mogła podać kodu BLIK z powodu limitu płatności, konsultant podpowiedział, iż można dokonać płatności także z innego rachunku bankowego. Ostatecznie zgłaszający i jego córka przekazali w sumie 8 kodów, które zostały zrealizowane w bankomacie w Warszawie – na łączną kwotę 11 tysięcy złotych.

Ofiary dopiero po czasie zorientowały się, iż padły ofiarą wyłudzenia.

Policja apeluje o ostrożność podczas korzystania z internetowych serwisów ogłoszeniowych. Pamiętajmy, iż żaden konsultant nie powinien prosić o podanie kodów BLIK ani zachęcać do kolejnych płatności w celu „weryfikacji ogłoszenia” czy „zwrotu środków”. Tego typu działania są próbą oszustwa. jeżeli cokolwiek budzi Twoje wątpliwości – przerwij kontakt i zgłoś sprawę na Policję.

sierż. Eliza Koźlicka

Idź do oryginalnego materiału