Nowe 72 hybrydowe radiowozy nie wyjechały jeszcze w trasę. Do Tychów trafiły 3 takie pojazdy. Wiadomo kiedy ruszą na patrole

57 minut temu

Na Śląsku w połowie listopada policja pojawiły się 72 hybrydowe radiowozy KIA Niro. Uroczyście je prezentowano na Placu Sławika i Antalla przed Halą Widowiskowo-Sportową Spodek w Katowicach. Pojazdy trafiły do 23 komend i komisariatów w województwie śląskim, w tym 3 do Tychów. Jezcze nie wyjechały w trasę. Powodem jest brak kół z oponami zimowymi.

Te jak się dowiedzieliśmy, już niedługo pojawią się w komendach. „Zakup pojazdów służbowych oraz kół z oponami zimowymi były czynnościami stanowiącymi dwa odrębne postępowania przetargowe. Postępowanie na zakup radiowozów zostało zakończone, co pozwoliło na przekazanie zakupionej floty do adekwatnych jednostek. Koła zimowe zostaną dostarczone do 5 grudnia” – przekazał nam mł. asp. Mateusz Mrachacz ze Śląskiej Policji. Pojazd w teren wyjadą prawdopodobnie w najbliższy poniedziałek.

Zakup pojazdów był możliwy dzięki środkom sięgającym łącznie blisko 15,5 mln zł, pochodzącym z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, wsparcia samorządów oraz z budżetu Policji.

Pomysł doposażenia garnizonu pojawił się po sygnałach od komendantów miejskich i powiatowych, którzy zwracali uwagę na ograniczenia dotychczas używanych furgonów do przewozu zatrzymanych – szczególnie w ciasnej zabudowie aglomeracji śląskiej.

Nowe SUV-y KIA Niro Hybrid przystosowane są do przewozu dwóch policjantów i dwóch zatrzymanych. Przedział konwojowy został trwale oddzielony od części dla funkcjonariuszy, wykonany z odpornych na uszkodzenia materiałów i zaprojektowany tak, by ułatwić mycie oraz dezynfekcję – m.in. dzięki systemowi odpływów w podłodze.

W pojazdach zastosowano pasy bezpieczeństwa z możliwością blokady, które ograniczają agresywne zachowania i autoagresję przewożonych osób. Nadwozie typu SUV ma ułatwić poruszanie się zarówno w wąskich uliczkach osiedli, jak i poza drogami utwardzonymi.

Radiowozy wyposażono m.in. w uchwyty na pałki typu Tonfa, dwie latarki ładujące się podczas jazdy, a także szereg systemów bezpieczeństwa: autonomiczny układ hamowania, asystenta pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, kamerę cofania, system e-Call oraz ekran z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Hybrydowy napęd o mocy 129 KM ma zapewniać dynamiczną jazdę przy średnim spalaniu ok. 4,5 l/100 km.

Idź do oryginalnego materiału