Niby-klient + niby-bank = strata 23000zł

e-ropczyce.pl 2 miesięcy temu

35-letnia mieszkanka naszego powiatu została oszukana. Kobieta na jednej z platform sprzedażowych, wystawiła do sprzedaży suknię ślubną. Bardzo gwałtownie po udostępnieniu przedmiotu odezwała się do niej „potencjalna” kupująca. Była zainteresowana przedmiotem i bez podawania bliższych parametrów sukni, oznajmiła iż ją kupuje.

Jak informuje KPP w Ropczycach, oszustka podesłała 35-latce link, w którym miała ona potwierdzić płatność. Pokrzywdzona postępowała zgodnie z instrukcjami na stronie, podając swoje dane do logowania w bankowości oraz hasła. Po udostępnieniu danych do logowania, do mieszkanki naszego powiatu zadzwonił „konsultant banku”, który powiedział, iż widzi jej transakcje i należy je zablokować. Kobieta przez telefon podała mężczyźnie kolejne dane do bankowości. Po podaniu danych, oszust rozłączył się bez słowa.

W rezultacie, bez wiedzy pokrzywdzonej, doszło do przelewu środków w wysokości 23 tysięcy złotych.

Policja przypominam podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania transakcji internetowych:

  • zachowaj czujność zarówno podczas robienia internetowych zakupów, jak i oferując przedmioty na sprzedaż;
  • nie klikaj w linki, w szczególności przesłane przez nieznane osoby;
  • kilkukrotnie upewnij się, iż jesteś na prawdziwej, a nie sfałszowanej stronie internetowej bankowości;
  • loguj się do rachunków bankowych poprzez zaufane aplikacje lub wpisanie nazwy strony internetowej, nigdy poprzez kliknięcie w otrzymany link, który ma przekierować nas na stronę banku;
  • nigdy nie udostępniaj danych, zwłaszcza informacji dotyczących płatności kartą bankomatową oraz logowania na rachunek bankowy, nie podawaj haseł, nr pin, ani kodów dostępu;
  • jeśli nie jesteś czegoś pewny lub coś budzi twoje wątpliwości, zrezygnuj z wykonania transakcji.
Idź do oryginalnego materiału