„UOKiK wszczął postępowania wyjaśniające, mające na celu ustalenie czy działania niektórych zakładów ubezpieczeń, w związku z likwidacją szkód powstałych w trakcie powodzi (…) mogą uzasadniać wszczęcie postępowania w sprawie praktyk naruszających interesy konsumentów” – przekazał minister Marcin Kierwiński. To reakcja po materiale „Interwencji” o kłopotach z wypłatami ubezpieczeń dla powodzian.
„Po spotkaniu jakie odbyłem z prezesem UOKiK T. Chróstnym, urząd wszczął postępowania wyjaśniające, mające na celu ustalenie czy działania niektórych zakładów ubezpieczeń, podejmowane w związku z likwidacją szkód powstałych w trakcie powodzi we wrześniu 2024 r., mogą uzasadniać wszczęcie postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów lub postępowania w sprawie o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone” – przekazał w mediach społecznościowych minister ds. obudowy Marcin Kierwiński.
Problem zilustrowała „Interwencja” Polsatu w materiale, w którym mieszkańcy zalanych we wrześniu terenów narzekali na proponowane im stawki odszkodowań.
Powódź zniszczyła ich domy. Przez ubezpieczycieli nie mają pieniędzy
– Otrzymuję sygnały od przedsiębiorców i osób poszkodowanych w wyniku powodzi, iż towarzystwa ubezpieczeniowe, w których byli ubezpieczeni, zaniżają kwoty wypłacanych odszkodowań oraz wydłużają w czasie podejmowanie decyzji o wysokości szkody – komentował Kierwiński sytuację przed spotkanie z prezesem UOKiK.
Minister zwrócił się również do rzecznika finansowego dr. Michała Ziemiaka z prośbą o analizę sytuacji ubezpieczonych oraz szczególną ochronę osób poszkodowanych przez działania ubezpieczycieli.
Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?
Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!