Mieszkańcy powiatu liczyli na łatwy zysk

3 godzin temu

Wczoraj do biłgorajskiej komendy zgłosiła się 43 latka z powiatu biłgorajskiego, która padła ofiarą oszustwa. Z jej relacji wynikało, iż odebrała telefon od mężczyzny, który twierdził iż dzwoni z firmy kredytowej w sprawie jej wniosku o pożyczkę. Kiedy kobieta powiedziała mu, iż nie składała żadnego wniosku rozmówca stwierdził, iż prawdopodobnie jest to oszustwo więc on poinformuje o tym fakcie policję oraz jej bank, więc powinna się spodziewać telefonu.

Faktycznie po około 10 minutach zadzwonił do niej kolejny mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Oznajmił, iż dzwoni w związku z otrzymaną informacją z firmy kredytowej. Poinformował ją, iż ma obowiązek zweryfikować jej konto, w tym celu musi mu podać otrzymane w wiadomości kody. 43 latka wykonała polecenia nieznajomego. Na zakończenie oszust polecił jej aby udała się do banku po odbiór nowych dokumentów, w tym danych do logowania. Kiedy 43 latka poszła do banku została poinformowana, iż padła ofiarą oszustów. W ten sposób straciła prawie 20 000 złotych.

Z kolei 42 latek stracił 18 000 złotych podczas inwestycji na „internetowej giełdzie”. Z relacji mężczyzny wynikało, iż na przełomie września i października bieżącego roku podczas przeglądania stron w Internecie zainteresował się ogłoszeniem dotyczącym inwestycji w walutę i złoto. Wszedł w link zamieszczony w ogłoszeniu. Bardzo gwałtownie zaczęli się z nim kontaktować „doradcy”, którzy mieli przeprowadzić go przez proces inwestycji.

Oszuści podesłali 42 latkowi kolejny link. Według relacji mężczyzny po skorzystaniu z niego mógł swobodnie „obracać” swoimi inwestycjami. Po kilku dniach mężczyzna zachęcony rzekomym zyskiem za namową „doradcy” wpłacił na wskazane przez oszusta konto pieniądze. Gdy otrzymał informację, iż aby zamknąć transakcję i wypłacić zyski musi wpłacić kolejne kwoty 42 latek postanowił zaciągnąć kredyt. Kiedy w dalszym ciągu nie mógł wypłacić „zarobionych” pieniędzy i wymagane były kolejne wpłaty mężczyzna zorientował się, iż został oszukany. Stracił 18 000 złotych:

– Po raz kolejny apelujemy o rozwagę i rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. Oszuści stosują różne metody, aby wyłudzić od nas pieniądze. Najczęściej wykorzystując strach posiadacza rachunku, przed utratą oszczędności wymyślają fałszywe historie, informują o podejrzanych przelewach, czy też próbach włamań na konto. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie podawać nikomu danych z dowodu osobistego, haseł, kodów, loginów czy pinów. Nie instalujmy też żadnych aplikacji proponowanych nam w rozmowach telefonicznych lub przesłanych linkach. Pamiętajmy, by w przypadku jakichkolwiek podejrzeń nie kontynuować rozmowy, a w razie potrzeby powiadomić bank i organy ścigania – niezmiennie apeluje KPP w Biłgoraju.

Idź do oryginalnego materiału