Międzynarodowy Dzień Wolontariusza: Żabka zorganizowała 5. akcję „Paczka z uśmiechem”

1 tydzień temu

Agencja Informacyjna: W poznańskich szpitalach można było poczuć prawdziwego ducha świąt. Wszystko za sprawą akcji „Paczka z uśmiechem”, zorganizowanej 5 grudnia 2025 roku, po raz 5. Tym razem przygotowano ponad 650 paczek.

Spis treści

Dzielenie się najcenniejszym: czasem, uważnością i uśmiechem
Użyto nieoznakowane radiowozy i „policyjne” elfy
Katarzyna Przewęzikowska: Żabka dostrzega potrzebę społecznej odpowiedzialności biznesu
Łukasz Paterski: niekonwencjonalne zadanie policji
Znaczenie akcji „Paczka z uśmiechem”
Sklepy Żabka to placówki w modelu modern convenience
Grupy Żabka tworzy wartość, poprzez upraszczanie codziennego życia
Struktura Grupy Żabka

Akcję „Paczka z uśmiechem”, zorganizowali wolontariusze Grupy Żabka, Międzynarodowe Stowarzyszenie Policji IPA oraz funkcjonariusze z Referatu Interwencyjnego Wydziału Sztab Policji Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu. Dzięki ich zaangażowaniu do najmłodszych pacjentów Wielkopolskiego Centrum Zdrowia Dziecka przy ul. Wrzoska oraz Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera przy ul. Szpitalnej, w Poznaniu, trafiło ponad 650 mikołajkowych paczek.

Dzielenie się najcenniejszym: czasem, uważnością i uśmiechem

Akcja „Paczka z uśmiechem” w 2025 roku miała szczególny wymiar – finał akcji odbył się w Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, podkreślając rolę osób, które z innymi dzielą się tym, co najcenniejsze: czasem, uważnością i uśmiechem. W Piątek, 5 grudnia 2025 roku wolontariusze byli zaangażowani w wiele aktywności: od kompletowania prezentów, przez logistykę, aż po najważniejsze – odgrywanie ról głównych bohaterów Mikołajek. Wszystko po to, by wywołać uśmiech na twarzach dzieci.

Użyto nieoznakowane radiowozy i „policyjne” elfy

Przed Wielkopolskie Centrum Zdrowia Dziecka i Szpital Kliniczny im. Karola Jonschera, trafiło ponad 650 mikołajkowych paczek. W obydwu przypadkach pod zakłady opieki zdrowotnej zamiast tradycyjnych sań podjechały… nieoznakowane radiowozy. Wysiadł z nich Mikołaj w asyście „policyjnych” elfów – ku zaskoczeniu i ogromnej euforii małych pacjentów. Na oddziałach gwałtownie zapanowała atmosfera świątecznego poruszenia, a kontakt z wyjątkowymi gośćmi na chwilę pozwalał dzieciom zapomnieć o codziennych trudnościach związanych z leczeniem.

Katarzyna Przewęzikowska: Żabka dostrzega potrzebę społecznej odpowiedzialności biznesu

„Inicjatywa akcji „Paczka z uśmiechem” to dla Grupy Żabka znacznie więcej niż cykliczny projekt – stanowi ona realną możliwość wsparcia najmłodszych pacjentów i poprawy ich codzienności.” – Twierdzi Katarzyna Przewęzikowska, Head of External Communications and CSR w Grupie Żabka. – „Spółka postrzega odpowiedzialność społeczną biznesu jako zobowiązanie do aktywnego reagowania na potrzeby najbardziej wrażliwych grup. Cieszy nas, iż w działania na rzecz tej idei angażują się zarówno pracownicy jak i klienci oraz franczyzobiorcy. To potwierdza, jak silna jest w naszej społeczności potrzeba niesienia pomocy i budowania kultury dobroczynności.” – Twierdzi Katarzyna Przewęzikowska – Head of External Communications and CSR w Grupie Żabka.

Łukasz Paterski: niekonwencjonalne zadanie policji

Niekonwencjonalne zadanie wzięli na siebie policjanci, którzy nie przybyli, aby interweniować, ale dostarczyć prezenty. – „Funkcjonariusze są przyzwyczajeni do trudnych sytuacji, ale udział w akcji „Paczka z uśmiechem”, polegający 5 grudnia 2025 roku, na zgotowaniu dzieciom niespodzianki to zupełnie coś innego. Policjantom udało się wywołać uśmiech i pozwolić na chwilę beztroski. Widok reakcji najmłodszych jest największą nagrodą. Właśnie takie chwile przypominają, jak istotny jest wolontariat i wspólne działanie.” – Twierdzi podkom. Łukasz Paterski – Oficer Prasowy Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu.

Znaczenie akcji „Paczka z uśmiechem”

Akcja „Paczka z uśmiechem” to dowód na to, iż kooperacja biznesu, służb mundurowych i wolontariuszy ma ogromną moc. Dzięki ich zaangażowaniu na dziecięcych oddziałach Wielkopolskiego Centrum Zdrowia Dziecka oraz Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera w Poznaniu pojawiła się zarówno świąteczna atmosfera oraz poczucie, iż mali pacjenci nie są sami – a każdy uśmiech jest tego najlepszym potwierdzeniem.

Sklepy Żabka to placówki w modelu modern convenience

Modern convenience to anglojęzyczny termin odnoszący do pojęcia „współczesnej wygody”, w węższym znaczeniu używa się go w odniesieniu do modelu małych sklepów, zwykle położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach przez klientów. W Polsce twórczo koncepcję sklepów modern convenience twórczo rozwija sieć sklepów Żabka.

W tego typu placówkach oferuje się przede wszystkim towary pierwszej potrzeby, a więc żywność i napoje, wiele jest gotowych do natychmiastowego spożycia, a zatem są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje (mrożonki, konserwy, paczkowane wędliny i sery, lody) itp., środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, alkohole, papierosy, zapałki, baterie itd. Czasami są też np. losy na loterie. W sklepach sieci są to choćby startery do telefonów komórkowych i ich zasilenia, możliwość nadania i odebrania paczki, ubezpieczenia czy choćby naprawa obuwia. Sieć posiada też szeroką ofertę posiłków na ciepło takich jak hot dogi, pizza,

Grupy Żabka tworzy wartość, poprzez upraszczanie codziennego życia

Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem modern convenience, którego misją jest tworzenie wartości, poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.

Struktura Grupy Żabka

Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie moder convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. ponad 12.000 placówek, działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów, przez całą dobę, w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje ponadto zaawansowaną i stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, która powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza, restauracyjnej jakości, gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych, Grupa Żabka realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dóbr szybkozbywalnych (FMCG – angielski akronim dystrybucji MCG to skrót od angielskiego terminu: Fast Moving Consumer Goods). Spółka Żabka uruchomiła również w Republice Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna

AI, Life /art/ 5 grudnia 2025, zdjęcie materiały prasowe

Idź do oryginalnego materiału