Obecnie trwa kampania phishingowa, w której oszuści, wykorzystując wizerunek popularnego przedsiębiorstwa medialnego, rozsyłają masowo fałszywe wiadomości. W nich pojawia się informacja o „konieczności aktualizacji konta” z powodu rzekomej nieudanej płatności. Oczywiście nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością

Fot. Pixabay
Powraca popularna metoda oszustwa, w której cyberprzestępcy podszywają się pod popularną amerykańską markę Netflix. Redakcja portalu dobreprogramy.pl informuje, iż czytelnik strony otrzymał podejrzanego maila, rzekomo właśnie od spółki. „Z przykrością się żegnamy” – tak brzmi tytuł wiadomości, z której wynika, iż serwis VOD rzekomo nie odnotował od odbiorcy płatności za kolejny okres rozliczeniowy.
Oczywiście jest to jedynie próba wyłudzenia środków finansowych oraz danych logowania. Podejrzenia w takich sytuacjach mogą budzić między innymi adresy nadawcy – w tym wypadku w domenie marcopolo[.]fr, która nie ma najmniejszego związku z oficjalnymi adresami wykorzystywanymi przez serwis. Jak w większości tego typu przypadków, w treści zawarty jest link prowadzący do spreparowanej witryny.
Tam odbiorca zachęcany jest do „aktualizacji danych płatności”, a w rzeczywistości dane przekazywane są bezpośrednio w ręce oszustów. W związku z tym, podejrzane wiadomości mailowe czy SMS-owe, zawierające linki, należy z góry traktować jako próbę cyberataku i najlepiej po prostu ignorować. Natomiast w przypadku wątpliwości należy zweryfikować niepewność u źródła, w tym wypadku kontaktując się bezpośrednio z serwisem.